شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز؛ سه شهروند بهایی به احکام زندان محکوم شدند/ سند

شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز سه شهروند بهایی را از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» مجموعا به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سه شهروند بهایی بنام‌های “محبوب حبیبی، پژمان شهریاری و کورش روحانی” در شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند.

سید محمود ساداتی، رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز این حکم را به استناد ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی صادر کرده است.

مطابق قانون مجازات اسلامی در ماده ۵۰۰ «هرکس علیه نظام جمهوری اسلامی ایران یا به نفع ‌گروهها و سازمان‌های مخالف نظام به هر نحو فعالیت تبلیغی نماید به حبس از سه ماه تا یکسال محکوم خواهد شد».

فعالان حقوق بهائیان معتقدند، شهروندان بهایی در ایران از آزادی‌های مرتبط با باورهای دینی محروم هستند و بسیاری از شهروندان بهایی صرفا به دلیل اعتقاد به آئین بهایی از سوی نیرو های امنیتی بازداشت و زندانی می‌شوند.

قانون اساسی جمهوری اسلامی، بهاییت را به عنوان دین یا مذهب به رسمیت نمی‌شناسد، بهاییان ایران از حقوق اولیه ای چون حق تحصیل و کار و تشکیل آزادانه مراسم و اعیاد مذهبی محروم‌اند، بازداشت و زندانی کردن بهاییان نیز در طول چهار دهه ادامه داشته است، تعدادی از رهبران و باورمندان به بهاییت نیز در سال‌های ابتدایی استقرار جمهوری اسلامی، اعدام شده و اموال آنان مصادره شده است.

مطالب مرتبط:

• آتوسا احمدآئی، شهروند بهایی در تهران بازداشت شد
• دو شهروند بهایی در کرمان بازداشت شدند
• شیرین بنی‌نژاد، به دلیل بهایی بودن از دانشگاه اخراج شد

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید