وکیل مدافع مصطفی دانشجو: ۵۰ درصد کلیه موکلم از کار افتاده است

وکیل مدافع «مصطفی دانشجو»درویش گنابادی زندانی خبر داده که «۵۰ درصد» از ریه موکل‌اش از کار افتاده و نیاز به مراقبت پزشکی و اعزام به بیمارستان دارد، با این وجود از اعزام این زندانی به مراکز درمانی خودداری می‌شود.

علی شریف‌زاده روز سه‌شنبه ۲ بهمن‌ماه ۹۷ در گفت‌وگو با صدای آمریکا گفته است که بر اساس سوابق و اسناد پزشکی موجود در بهداری زندان اوین موکلش وضعیت جسمی مناسبی ندارد و از بیماری‌های متعددی رنج می‌برد که باید تحت نظر پزشک متخصص معالجه شود.

علی شریف‌زاده در این مصاحبه می‌گوید: «ما چندین بار با ارسال نامه به کمیسیون پزشکی و سرپرست زندانیان سیاسی و امنیتی در زندان اوین درخواست کردیم که آقای دانشجو را به مراکز درمانی اعزام کنند اما تا این لحظه پاسخی دریافت نکردیم».

مصطفی دانشجو تیرماه ۹۷ با حکم بازپرس شعبه ۳ دادسرای امنیت بازداشت و در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به قضاوت قاضی مقیسه به اتهام اجتماع و تبانی بر علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به هشت سال زندان محکوم شده است.

به گفته‌ی آقای شریف‌زاده هفته‌ی گذشته در پی تشدید بیماری گوارشی مصطفی دانشجو، مسئولین زندان تنها او را به بهداری زندان اوین منتقل و پس از تزریق یک سرم و آمپول دوباره او را به داخل بندهای زندان برگرداندند.

پیش‌ از این در مردادماه امسال مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در یادداشتی که روزنامه‌ی «یو اس ای تودی» منتشر کرده با اشاره به سرکوب منتقدان و معترضان در ایران گفته بود که صدها درویش در ایران به دلیل عقایدشان کماکان در زندان هستند و شماری از آنها به دست نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید