شهروند بهایی ساکن کرج، با سپردن وثیقه آزاد شد

ندا شبانی شهروند بهایی ساکن کرج با سپردن وثیقه به صورت موقت آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز جاری، دوشنبه ۸ بهمن‌ماه، ندا شبانی، شهروند بهایی که هفتم آذرماه از سوی نیروهای امنیتی در کرج بازداشت شده‌بود، با سپردن وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت، تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

لازم به توضیح است؛ هفتم آذرماه سال جاری دو شهروند بهایی به نام‌های «ندا شبانی» و «سروش آگاهی» توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان منتقل شدند.

بنا به گزارش منابع کمپین، سروش آگاهی دیگر شهروند بهایی که هم‌زمان با ندا شبانی بازداشت شده‌بود، کماکان در بازداشت به‌سر می‌برد.

کمپین پیش‌تر در گزارشی به بازداشت این دو شهروند بهایی اشاره کرده‌بود.

گفتنی است، روز جاری، دوشنبه ۸ بهمن ۹۷، فرزاد روحانی یکی از شهروندان بهایی ساکن یزد توسط مأموران امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل‌شد. آقای روحانی در حال همراهی فرزندش به مدرسه بود که از سوی مأموران اداره اطلاعات بازداشت شد.

گزارش کمپین از بازداشت فرزاد روحانی

گزارشگران حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران در طی عمر حکومت ایران بارها به بهایی ستیزی توسط حکومت ایران اعتراض کرده‌اند و آن را مصداق بارزی از بی‌توجهی دولت ایران به معاهدات حقوق بشری دانسته‌اند.

قانون اساسی جمهوری اسلامی، بهاییت را به عنوان دین یا مذهب به رسمیت نمی‌شناسد، از این رو بازداشت و زندانی کردن بهاییان نیز در طول چهار دهه کماکان ادامه داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید