وکیل مدافع پروین محمدی؛ “موکلم هنوز آزاد نشده‌است”/ انتقال جعفر عظیم‌زاده به زندان اوین

آزادی پروین محمدی، فعال کارگری، به دلیل عدم امکان تهیه وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی از طرف خانواده‌اش به روزهای بعد موکول شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمدعلی جداری‌فروغی، وکیل مدافع پروین محمدی، فعال کارگری و نائب رییس اتحادیه آزاد کارگران ایران، شامگاه چهارشنبه ۱۰ بهمن‌ماه، خبر داد که موکلش هنوز آزاد نشده‌است.

محمدعلی جداری‌فروغی، در گفتگوی کوتاهی به کمپین گفت: «برای خانم محمدی وثیقه ۳۰۰ ملیونی تعیین کرده‌اند که متاسفانه خانواده این فعال کارگری تا کنون موفق به تهیه این میزان وثیقه نشده‌اند و آزادی او در صورت تامین وثیقه به روزهای بعد موکول شده‌است».

پیش از این، در تاریخ هشتم بهمن‌ماه، اتحادیه آزاد کارگران ایران، از احضار پروین محمدی،‌ به وزارت اطلاعات، برای آنچه «پاسخ گویی به اتهام ها»‌ نامیده شده، خبر داده‌بود.

این تشکل صنفی اشاره کرده‌بود که احضار پروین محمدی پس از آن انجام شده که جعفر عظیم‌زاده،‌ دبیر هیات مدیره این تشکل کارگری،‌ برای اجرای حکم شش سال زندان فراخوانده شده است.

محمدعلی جداری‌فروغی، وکیل دادگستری، در خصوص آخرین وضعیت جعفر عظیم زاده، فعال کارگری و دبیر هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، که عصر سه‌شنبه ۹ بهمن توسط مأموران کلانتری ۱۱ فردیس کرج بازداشت شده، به ایلنا گفته‌است: «با پیگیری‌هایی که امروز انجام دادم، مشخص شد که با نیابت قضایی صادره بر مبنای محکومیت، عظیم زاده به ۶ سال زندان محکوم شده و روانه زندان اوین شده است».

وی افزود: «از آنجا عظیم‌زاده در پرونده دیگری در ساوه ابتدا به یازده سال زندان محکوم شده بود، ولی خوشبختانه در شعبه ۸ دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی از اتهامات تبرئه شد و دادگاه، کلیه فعالیت‌های ایشان را صنفی شناخت، در اسرع وقت درخواست اعاده دادرسی خواهم داد و امیدوارم حکم ۶ سال زندان ایشان نیز نقض شود».

جعفر عظیم‌زاده، دبیر هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و پروین محمدی، نائب رییس اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷، از سوی مأموران کلانتری ۱۱ فردیس کرج بازداشت شدند.

جعفر عظیم زاده در اسفندماه سال ۱۳۹۳ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی  با اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و «اخلال در نظم عمومی» به ۶ سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ها محکوم شد که این حکم از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر تایید شد.

دبیر هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، در تاریخ ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۴ در پی ابلاغیه از سوی شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای ناحیه ۳۳ اوین، جهت تحمل شش سال زندان خود را به دادسرای مستقر در زندان اوین معرفی و به بند هشت این زندان منتقل شد.

این فعال کارگری پس از تحمل ۶۴ روز اعتصاب غذا در ساعت ۸ شب روز پنج شنبه ۱۰ تیرماه ۱۳۹۵ با قول مساعد جهت اعاده دادرسی، رسیدگی عادلانه به پرونده‌اش و اعطای مرخصی به اعتصاب غذای خود پایان داد و در پی وخامت جسمانی در بیمارستان آتیه بستری شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید