اعتراض برادر نرگس محمدی به عدم موافقت مقامات قضایی با مرخصی نوروزی خواهرش

در پی مخالفت دستگاه قضایی با مرخصی نوروزی نرگس محمدی، نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر، برادر وی در نامه‌ای اعتراضی خطاب به رئیس قوه قضاییه نوشته‌است: «آیا جرم خواهر من از اختلاس‌گران و تاراج‌گران بیت المال، عاملان فجایع کهریزک و قتل‌های فرزندان بی‌گناه مردم سنگین‌تر است که با مرخصی او موافقت نشد.»

مهدی محمدی، برادر نرگس محمدی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین در نامه‌اش خطاب به ابراهیم رئیسی، گفته‌است: «سال ۱۳۹۷ با همه خوشی ها وناخوشی هایش گذشت. بالاخره زمستان تمام می‌شود و رو سیاهی…»

برادر نرگس محمدی در بخش دیگری از این نامه می‌گوید: «آقای رئیسی آیا جرم خواهر من از اختلاس‌گران و تاراج گران بیت المال، عاملان فجایع کهریزک و قتل های فرزندان بی گناه مردم سنگین تر است که اقای بقایی، مشایی، مرتضوی و دیگران در مدت کوتاه بازداشت، چندین بار به مرخصی بروند و با مرخصی ایام عید آنان نیز موافقت شود، ولی نرگس محمدی بعد از بازداشت قریب به پنج سال و با وجود بیماری پدر و مادرمان و عدم تماس مرتب با فررندانش این گونه مورد تبعیض و نابرابری قرار بگیرد. بعد از ما می‌خواهید کاری انجام ندهیم که خوراک رسانه‌های خارجی قرار بگیرد. در نهایت انتظار می‌رود که در سال جاری این گونه ظلم و بی عدالتی ها پایان یابد.»

متن کامل نامه که در سایت ملی مذهبی منتشر شده، عینا در ادامه آمده است:

“جناب آقای رئیسی رئیس قوه قضائیه

سال ۱۳۹۷با همه خوشی ها وناخوشی هایش گذشت. بالاخره زمستان تمام میشود و رو سیاهی…

در زمان اقای لاریجانی اینجانب مهدی محمدی برادر نرگس محمدی بارها به ایشان و اقای دولت آبادی در رابطه باظلم ها و حق کشی ها در حق خواهرم که از روی کینه و عناد ورزی یک عده افرادی بوده و هست نامه نگاری کرده ام.

ولی همچنان از اعزام های اورژانسی و ضروری خودداری میشود,از تماس های تلفنی کودکانشان که در غربت و دور از مادر هستند جلوگیری میشود ,محرومیت از مرخصی بعد از ۵ سال که در دو ماه اخیر بار ها درخواست مرخصی از طرف خودش,خانواده و وکلا یش داشتیم و دادیار ناظر زندان اظهار داشته که درخواست در دفتر دادستان میباشد و جوابی داده نشده است.

تا این که در مورخه ۱۳۹۷/۱۲/۲۷ اقای دادستان به این نتیجه رسیدند که خواهرم بعد از ایام عید مرخصی داده شود.

اقای رئیسی آیا جرم خواهر من از اختلاس گران و تاراج گران بیت المال ,عاملان فجایع کهریزک و قتل های فرزندان بی گناه مردم سنگین تر است که اقای بقایی,مشایی,مرتضوی ودیگران در مدت کوتاه بازداشت,چندین بار به مرخصی بروند و با مرخصی ایام عید آنان نیز موافقت شود,

ولی نرگس محمدی بعد از بازداشت قریب به پنج سال و با وجود بیماری پدر و مادرمان و عدم تماس مرتب با فررندانش این گونه مورد تبعیض و نابرابری قرار بگیرد.

آیا عدالت مولا علی (ع) را اینگونه اعمال میکنید؟بعد از ما میخواهید کاری انجام ندهیم که خوراک رسانه های خارجی قرار بگیرد.

در نهایت انتظار میرود که در سال جاری این گونه ظلم و بی عدالتی ها پایان یابد چرا که خداوند در جای حق نشسته است و ناظر بر اعمال بندگانش میباشد.

«مهدی محمدی»”

نرگس محمدی، برنده جایزه ساخاروف، در اردیبهشت ۱۳۹۵، توسط دادگاه انقلاب تهران به ۱۶ سال زندان محکوم شد که ۱۰ سال از آن به دلیل فعالیت او در کمپین گام به گام تا لغو مجازات اعدام (لگام) بوده است. دادگاه همکاری او با این کمپین مسالمت آمیز را مصداق اتهام «تشکیل جمعیت با هدف برهم زدن امنیت کشور» اعلام کرد. نرگس محمدی اظهار داشته که در جلسه محاکمه، قاضی برخوردی خصومت‌آمیز و مغرضانه‌ نسبت به وی داشته و به طرزی بی‌پرده و آشکارا از اتهامات وارده به او از سوی مقامات وزارت اطلاعات دفاع ‌کرده است. او همچنین اظهار داشته که قاضی او را به واسطه فعالیت‌هایش علیه مجازات اعدام، به تلاش برای تغییر احکام الهی متهم کرده است.

همچنین ۶ سال دیگر از محکومیت نرگس محمدی به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و «تبلیغ علیه نظام» بوده است که اساس آنها نیز فعالیت‌های مسالمت آمیز حقوق بشری وی است، از جمله مصاحبه با رسانه‌ها درباره موارد نقض حقوق بشر، شرکت در تجمعات مسالمت‌آمیز مقابل زندان جهت حمایت از خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام، ارتباط با دیگر فعالان حقوق بشر من‌جمله شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل، مشارکت در اعتراضات مسالمت‌آمیز علیه اسیدپاشی و ملاقات با کاترین اشتون در سال ۱۳۹۲. شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران حکم ۱۶ سال زندان نرگس محمدی را در مهرماه ۱۳۹۵ تأیید کرد، درخواست اعاده دادرسی وی در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ توسط دیوان عالی کشور رد شد.

خانم محمدی بنا بر ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی باید ١٠ سال از دوران محکومیت خود را در زندان را تحمل کند.

عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای خطاب به مقامات جمهوری اسلامی ایران، خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط این زندانی عقیدتی شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید