افزایش فشار به خانواده عباس لسانی فعال مدنی زندانی؛ دستور پلمپ واحد صنفی فرزند وی/ سند

واحد بازرسی و پلمپ اتاق اصناف اردبیل با ارسال اخطاریه‌ای، از صدور دستور پلمب واحد صنفی فرزند «عباس لسانی» فعال مدنی در بند خبر داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، واحد بازرسی و پلمپ اتاق اصناف مرکز استان اردبیل با ارسال اخطاریه‌ای در روز ۱۸ فروردین‌ماه ۱۳۹۸ به «علی‌ لسانی» فرزند «عباس لسانی» فعال تُرک (آذربایجانی) محبوس در زندان مرکزی اردبیل خبر داد که ظرف ۷۲ ساعت واحد “تعمیرات طلا و جواهرات” وی پلمپ خواهد شد. گفته شده دستور این پلمپ به دلیل افزایش فشارها بر خانواده عباس لسانی صادر شده‌است.

یک منبع مطلع در این خصوص به کمپین گفت: «در برگه اخطاریه از «علی لسانی» خواسته شده که ظرف مدت تعیین شده هر گونه مواد فاسد شدنی و یا لوازم و مدارک مورد نیاز از مغازه‌اش برداشته که پس از اجرای حکم با مشکلی مواجه نگردد».

این منبع افزود: «اولین بار در اول شهریور ۱۳۹۶ در پلیس امنیت و آگاهی اردبیل پس از تهدید به ممانعت از هر گونه فعالیت اقتصادی به علی لسانی پیشنهاد شد که در صورت همکاری با این نهاد، مسیر فعالیت‌های اقتصادی برایش هموار خواهد شد».

در آن روز علی لسانی پاسخ داد که هیچ منع قانونی برای فعالیت اقتصادی‌اش وجود ندارد. با این حال مزاحمت‌ و تهدید برای تعطیلی واحد صنفی علی لسانی ادامه یافت و روز شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ اتاق اصناف مرکز اردبیل با ارسال اخطاریه‌ای تصمیم بر پلمپ واحد او گرفت.

این منبع نزدیک به خانواده آقای لسانی در این خصوص گفته‌است: «در پی اخطار آذر ۹۷، علی لسانی با مراجعت به اتاق اصناف اردبیل علت این اقدام را جویا شد که مسئولان مربوطه گفتند “از جهت قانونی ایرادی متوجه کار ایشان نیست و این دستور از اداره اماکن صادر شده است”.»

در آن زمان عباس لسانی فعال تُرک (آذربایجانی) ساکن اردبیل در مصاحبه با نهادهای حقوق بشر فشارهای اقتصادی علیه فعالین مدنی را مسبوق به سابقه خوانده بود.

اتاق اصناف اردبیل قبل تر نیز در روز ۲۰ اسفند ۹۷ نیز با ارسال پیامکی به علی لسانی ضمن احضار وی، خبر دستور قطعی بر پلمپ واحد این فعال آذربایجانی را داده بود.

گزارشی از آخرین وضعیت عباس لسانی که اخیرا به دادگاه تجدیدنظر فرا خوانده شده را بخوانید.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید