نامه جمعی از زندانیان عقیدتی-سیاسی سنی مذهب در محکومیت قتل علیرضا شیرمحمدعلی

جمعی از زندانیان عقیدتی-سیاسی سنی مذهب محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج در محکومیت قتل زندانی سیاسی، علیرضا شیرمحمدعلی، نامه‌ای نوشتند.

علیرضا شیرمحمدعلی، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ بود که شامگاه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ به‌دست دو زندانی متهم به جرائم مواد مخدر و قتل عمد با ضربات متعدد چاقو در  تیپ یک اندرزگاه ۱۱ زندان تهران بزرگ به قتل رسید.

پیکر این زندانی روز چهارشنبه، ۲۲ خرداد ۹۸، در بهشت زهرای تهران تحت تدابیر امنیتی به خاک سپرده شد.

جمعی از زندانیان عقیدتی-سیاسی اهل سنت محبوس در سالن ۲۱ زندان رجایی‌شهر کرج در محکومیت این قتل نامه‌ای نوشته‌اند که نسخه‌ای از آن در اختیار کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی قرار گرفته‌است.

متن این نامه عینا منتشر می‌شود:

کشته شدن به ناحق جوان برومند علیرضا شیرمحمدعلی، زندانی سیاسی در زندان بزرگ تهران قلب همه ما را جریحه دار ساخت و سناریوی اذیت و آزار تعمدی زندانیان سیاسی هر روز تراژیدی غمگینی را به نمایش می‌گذارد. از انکار وقیحانه نهادهای امنیتی و دستگاه ظلم محور قوه قضایه مبنی به نبود زندانی سیاسی در زندانهای ایران تا بنا براین اصل باطل، غیرقانونی و غیراخلاقی با عدم رعایت اصل تفکیک جرایم، زندانیان سیاسی را در کشتارگاه‌های خود به سلاخی بکشند و با تظاهر به بررسی این موضوع آن‌هم صوری و فورمالیته و تنها اکتفا به تغییر رئیس زندان بزرگ تهران و مدیر کل زندان‌های استان تهران، جان و خون به ناحق ریخته شده جوانان رشید این مرز و بوم را به سخریه بگیرند.

اما اگر واقعا کمیته حقیت یابی برای بررسی علت کشته شدن به ناحق این شیرمرد سیاسی تشکیل شده و تنها دروغ و نمایشی بیش نیست چرا باید رئیس قوه قضایه و رئیس سازمان زندانها از مؤاخذه و بازخواست معاف شوند، در حالیکه باعث و بانی اصلی این جنایات علیه زندانیان سیاسی همین اشخاص و امثال آنها می‌باشد.

قتل و شهادت این جوان برومند در زندان بزرگ تهران تنها گوشه کوچکی از درد و رنج و سختی است که هر روزه زندانیان سیاسی در زندانهای مختلف ایران با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند.

بنابرین ما جمعی از زندانیان عقیدتی سیاسی سنی مذهب در سالن ۲۱ زندان رجایی شهر کرج ضمن محکوم کردن این حادثه دل خراش و عرض تسلیت به خانواده محترم، صبور و شجاع این زندانی سیاسی، جامعه زندانیان سیاسی زن و مرد در زندان‌های مختلف ایران و مردم شریف ایران خواهان انسجام و هماهنگی و همدردی بیشتر زندانیان سیاسی زن و مرد در زندانهای مختلف ایران بوده و از همه شیرزنان و شیرمردان زندانی سیاسی تقاضامندیم که در مقابله با این کارشکنی ها و ظلم‌های مضاعف سکوت نکرده و تا گرفتن حقوق مسلم‌مان و از بین بردن استبداد و مبارزه با ظلم با تمام وجود فریاد آزادی خواهی و اعتراض به ظلم و جنایت آنها علیه زندانیان سیاسی و خانواده هایشان را سر داده و در اعتراض و برخورد با این جنایات با هم هماهنگی‌های لازم را به‌وجود آورده و در صورت نیاز در اعتراض به هر اقدام ناشایشتی نسبت به هر زندانی یا زندانیان سیاسی در هر کدام از زندان‌های کشور با هم صدای اعتراض سر داده و در موارد ضروری همه با هم دست به اعتصاب دسته جمعی بزنیم تا دنیا صدای مظلومیت ما و ظلم و استبداد این رژیم را هر چه بیشتر بشنوند.

و از تمامی زندانیان سیاسی زن و مرد خواهشمندیم بیش از پیش از همدیگر حمایتهای کافی را کرده و برای از بین بردن تمامی این مشکلات در یک برنامه و پروسه ای منظلم و اولویت بندی شده و هر دفعه با مانوردادن روی یک مشکل از مشاکل عمده و اساسی زندانیان سیاسی، برای تغییر آن تمامی تلاش خودمان را انجام بدهیم.

جمعی از زندانیان عقیدتی سیاسی زندان رجایی شهر کرج


علیرضا شیرمحمدعلی، ۲۴ تیرماه ۱۳۹۷، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و توسط قاضی صلواتی رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب بابت اتهامات “توهین به مقدسات”، “توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی”، “توهین به رهبر انقلاب” و “تبلیغ علیه نظام” به ۸ سال زندان محکوم شد.

شیرمحمدعلی به همراه به برزان محمدی شهروند ۴۱ ساله اهل سروآباد کردستان در اعتراض به وضعیت نامناسب نگهداری در این زندان و درخواست انتقال به زندان اوین از روز ۲۳ اسفند ۹۷ دست به اعتصاب غذا زده بودند.

علیرضا شیرمحمدعلی، جوان ۲۱ ساله‌ی معروف به سامان، شامگاه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸، به دست دو زندانی مواد مخدر و قتل عمد در تیپ یک اندرزگاه ۱۱ زندان تهران بزرگ (فشافویه) با ضربات متعدد تیزی (نوعی شیئ برنده) به قتل رسید.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید