اولین ملاقات آنیشا اسدالهی با خانواده‌اش در زندان

پدر و مادر آنیشا اسدالهی، معلم زندانی پس از ۳۸ روز توانستند اولین ملاقات را با فرزندشان داشته باشند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنج‌شنبه ۳ مردادماه ۹۸، پدر و مادر آنیشا اسدالهی، معلم زندانی موفق شدند پس از ۳۸ روز با فرزند خود در زندان اوین ملاقات کابینی داشته باشند.

آن‌ها در خصوص وضعیت خانم اسدالهی گفته‌اند؛ وی قوی و محکم بود و دخترشان در این ملاقات تاکید کرده که جرمی مرتکب نشده و به ناحق بازداشت شده‌است.

علی اسدالهی، برادر این شهروند بازداشتی طی یادداشتی در تویتر نوشت:

آنیشا اسدالهی، معلم زبان ساکن تهران، تا پیش از این ممنوع‌الملاقات بود و از حق تماس تلفنی با خانواده خود نیز محروم شده‌بود.

خانم اسدالهی، از بازداشت‌شدگان روز جهانی کارگر بود که روز شنبه ۱۴ اردیبهشت با قرار کفالت به طور موقت آزاد شده‌بود، اما دوباره توسط نیروهای وزارت اطلاعات در محل کار خود بازداشت شد.

ماموران امنیتی ساعت ۲۱:۳۰ سه‌شنبه ۲۸ خرداد، او را در خیابان کمیل تهران در محل کار خود بازداشت و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین منتقل کردند.

یک منبع آگاه به کمپین گفته‌بود: «پس از بازداشت خانم اسدالهی، ۱۲ نفر از نیروهای اطلاعاتی به همراه وی به منزل برادرش رفته و در غیاب او درب منزل را بازکرده، خانه را مورد تفتیش قرار داده و وسایل شخصی برادرش از جمله چند لپ‌تاپ و هارد اکسترنال را با خود بردند. سپس نیروهای امنیتی به منزل آنیشا رفته، آنجا را نیز مورد بازرسی قرار داده و لوازم ایشان را نیز ضبط کردند».

خانم اسدالهی پیش‌تر در روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ برابر با اول ماه می، به همراه تعداد دیگری از شرکت‌کنندگان در تجمع روز جهانی کارگر در مقابل ساختمان مجلس در تهران بازداشت و روز شنبه ۱۴ اردیبهشت با قرار کفالت به صورت موقت آزاد شده‌بود.

روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ برابر با اول ماه می، روز جهانی کارگر، گروهی از کارگران، بازنشستگان و جمعی از شهروندان در گروه‌های مختلف در پی فراخوان سندیکای کارگران شرکت واحد، گروه اتحاد بازنشستگان، کمیته هماهنگی و دانشجویان در مقابل مجلس شورای اسلامی حضور یافتند. این اجتماع با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد و خانم اسدالهی به همراه شماری از شهروندان بازداشت شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید