یکی از هواداران محمدعلی طاهری به دادگاه احضار شد/ سند

داریوش عدیم، از هواداران محمدعلی طاهری به دادگاه احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، داریوش عدیم، فعال مدنی و یکی از هواداران محمدعلی طاهری به شعبه ۱۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اصفهان احضار شد.

در متن ابلاغیه آقای عدیم آمده‌است؛ ظرف مدت ۳ روز از تاریخ ابلاغ جهت اخذ آخرین دفاع به شعبه ذکر شده مراجعه کند.

داریوش عدیم، ۲۴ مرداد ۱۳۹۴، در اصفهان به دلیل اعتراض به حکم اعدام محمدعلی طاهری، بنیانگذار «عرفان حلقه» در یک تجمع مسالمت‌آمیز توسط ماموران امنیتی بازداشت و به سلول انفرادی وابسته به اطلاعات سپاه مستقر در زندان دستگرد اصفهان منتقل شد. او پس از حدود دو هفته انفرادی و بازجویی به بند عمومی این زندان منتقل شد و در نهایت با سپردن وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی در شهریورماه همان سال به صورت موقت، تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

وی پس از آزادی با قید وثیقه دو بار دیگر به صورت موقت و هر بار به مدت ۲۴ ساعت جهت بازجویی مجدد و اخذ اعتراف اجباری بازداشت و آزاد شده‌بود.

احمد شهید، زمانی که در سِمَت گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در مورد ایران بود، طی سی و یکمین نشست شورای حقوق بشر در ژنو در بخشی از گزارش خود به بازداشت داریوش عدیم اشاره کرده‌بود.

«ناهید بهشید»، نیز یکی از هواداران «محمدعلی طاهری» است که ۸ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ در منزل شخصی‌اش توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت طی کردن محکومیت خود به بند زنان زندان اوین منتقل شد‌ه‌است.

مصطفی خسروی‌بابادی، یکی دیگر از هواداران گروه موسوم به عرفان حلقه‌ است که به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” به ۵ سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از  فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی محکوم شده‌است.

روز ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، شعبه اول اجرای احکام دادسرای ناحیه ۳۳ اوین، نامه آزادی «محمدعلی طاهری» را به زندان اوین ابلاغ کرد.

«محمدعلی طاهری»، بنیانگذار «عرفان حلقه» در حالی از روز سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، “رسما” آزاد شد که از سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۹۷ در مرخصی نوروزی به‌سر می‌بُرد.

با این حال آقای طاهری کماکان حق خروج از کشور را ندارد و تلاش وکلایش برای لغو ممنوعیت خروج او از کشور نتیجه‌ای در پی نداشته‌است.

برخی منابع به کمپین می گویند: «با آنکه آقای طاهری آزاد شده، اما در نوعی «حصر خانگی» است و حق دیدار با شاگردان خود را ندارد.

اعضای گروه موسوم به «عرفان حلقه» در ایران کماکان اجازه برپایی جلسات و دوره‌های آموزشی خود را ندارند و فعالیت‌های این گروه به صورت “زیرزمینی و مخفیانه” ادامه دارد.

از طرف دیگر اطلاعات سپاه و موسسات وابسته به آن از جمله «فرق و ادیان»، «بهداشت معنوی»، «نجات از حلقه» و «فرقه نیوز» بارها در اطلاعیه‌های گوناگون در وبسایت‌های خود یا با برگزاری نشست‌های مختلف در سیمای جمهوری اسلامی، محمدعلی طاهری و اعضای «عرفان حلقه» را به ایجاد “تشکیک” در عقاید مذهبی مردم متهم می‌کنند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید