تداوم بازداشت رهام یگانه، فرید لطف آبادی و هیراد پیربداقی در سلول‌های انفرادی زندان اوین

رهام یگانه، فرید لطف آبادی و هیراد پیربداقی سه نفری هستند که در حاشیه اولین روز برگزاری دادگاه متهمان هفت تپه بازداشت شدند و یک روز بعد در شعبه بازپرسی دادسرای اوین با اتهام “اخلال در نظم عمومی” و با صدور قرار بازداشت موقت به زندان اوین منتقل شده‌اند.

کمپین حمایت از بازداشت‌شدگان هفت‌تپه در توییتر خود در خصوص آخرین وضعیت این سه شهروند نوشته‌است: «رهام یگانه، فرید لطف آبادی و هیراد پیربداقی در سلول انفرادی هستند. پس از گذشت ۹ روز از بازداشت رهام یگانه و هیراد پیربداقی، شامگاه بیستم مرداد ماه این دو بازداشتی موفق به برقراری تماس تلفنی کوتاه‌ با خانواده‌ها شدند. طبق اطلاع خانواده‌ها، این سه بازداشتی در حال حاضر در انفرادی به سر می‌برند. این اولین تماسی است که بعد از هشت روز انتقال به اوین از سوی این دو نفر صورت گرفته است. پیشتر نیز فرید لطف آبادی بعد از انتقال به اوین یک تماس تلفنی با خانواده داشته است.»

روز شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸، همزمان با برگزاری دادگاه متهمان هفت‌تپه خانواده‌های زندانیان و تعدادی از فعالان کارگری در مقابل دادگاه انقلاب تهران در انتظار برگزاری دادگاه بودند که چند نفر از آن‌ها از سوی نیروی‌های امنیتی بازداشت شدند.

پیش‌تر در کمپین گزارش شده‌بود رهام یگانه، هیراد پیربداقی و فرید لطف آبادی جزو دستگیر شده‌ها هستند.

یک منبع مطلع در این خصوص به کمپین گفته‌بود: «نیروهای امنیتی با حضور در جمعیت و بررسی مدارک هویتی افراد، این شهروندان را از میان جمع بیرون کشیده و بدون ارایه حکم قضایی بازداشت کرده‌اند.»

اولین دادگاه متهمان پرونده هفت‌تپه در شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب تهران (واقع در شریعتی، نبش معلم) بنا بر ابلاغ قبلی روز شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸، برگزار شد پس از آن برگزاری جلسات دادگاه برای آن‌ها ادامه داشته‌است.

اسماعیل بخشی، سپیده قلیان، امیرحسین محمدی فرد، ساناز الهیاری، امیر امیرقلی، علی نجاتی و عسل محمدی هفت متهم این پرونده هستند. در میان این افراد علی نجاتی به صورت موقت آزاد است.

همچنین گفته می شود طی روزهای اخیر امیرحسین محمدی فرد یکی از متهمان اعتصاب غذای تر خود را به خشک تبدیل کرده است.

روز یک‌شنبه ۲۰ مرداد جلسه دادگاه ساناز الهیاری و همسرش امیرحسین محمدی فرد از بازداشت شدگان “پرونده هفت تپه” در دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد.
براساس گزارش کمپین حمایت از بازداشت شدگان هفت تپه در این جلسه آقای مقیسه وقت کافی برای دفاع را در اختیار آقای محمدی فرد قرار نداد و در عین حال هم با تودیع وثیقه برای خانم الهیاری موافقت نکرد.
همزمان گزارش شد، امیرحسین محمدی فرد، نیز در اعتراض به این وضعیت در چهملین روز اعتصاب غذایش اعلام “اعتصاب غذای خشک” کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید