زانیار ضمیران از سوی دادگاه انقلاب به احکام زندان محکوم شد

زانیار ضمیران، فعال محیط‌زیست و قائم‌مقام سابق حزب وحدت ملی شاخه کردستان که توسط نیروهای امنیتی در دی‌ماه سال گذشته بازداشت‌شده بود، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به سه ماه حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، زانیار ضمیران شهروند کُرد ساکن سنندج از سوی قاضی سعیدی رییس شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به اتهام تبلیغ علیه نظام به سه ماه زندان محکوم‌شده است.

مهندس ضمیران هفدهم دی‌ماه سال گذشته در محل کار خود در اداره آب منطقه‌ای کردستان، توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شد.

منابع مطلع در خصوص بازداشت این شهروند به کمپین گفته بودند که «نیروهای امنیتی پس از بازداشت آقای ضمیران به منزل وی رفته و پس از تفتیش منزل، اقدام به ضبط وسایل شخصی این فعال محیط‌زیست کرده‌ بودند.»

در آن زمان گزارش شده بود که آقای ضمیران طی مدت بازجویی در اداره اطلاعات سنندج تحت فشار بازجویان برای ضبط اعترافات تلویزیونی و مصاحبه قرار داشته است.

آقای ضمیران روز ۲۸ اسفند ماه  سال گذشته پس از اتمام بازجویی‌ها به زندان مرکزی سنندج منتقل شد و روز چهارشنبه ۷ فروردین‌ماه، این شهروند کُرد با سپردن وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

لازم به توضیح است که در فاصله بین روزهای ۱۱ تا ۱۷ دی‌ماه ۹۷، نیروهای امنیتی آقای ضمیران را به همراه تنی چند از فعالان محیط زیستی و مدنی به نام‌های آمانج قربانی، بختیار کمانگر، مهدی کانی سوری، به رزان بابکری، حسین کمانگر، فرهاد محمدی، فاضل قیطاسی، رضا اسدی، هادی کمانگر، رشید منتظری، عیسی فیضی در استان کردستان بازداشت و برای بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل کرده بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید