ناجی سواری، معلم عرب اهوازی با وثیقه آزاد شد

ناجی سواری از معلمان عرب اهل اهواز و عضو مؤسسه فرهنگی الهلال که در اردیبهشت‌ماه، توسط مأموران ادراه اطلاعات بازداشت‌شده بود، با تامین قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی اهواز (شیبان) آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸، ناجی سواری، شهروند ساکن شهرک برق اهواز⁩ با تأمین قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از بند پنج زندان مرکزی اهواز(شیبان) به‌صورت موقت آزاد شد.

نیروهای اداره اطلاعات اهواز، روز دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، چهار معلم امدادگر و فعال فرهنگی ساکن اهواز را بازداشت‌‌کردند.

این معلم مدرسه طالقانى فرهنگ‌شهر اهواز پس از بازداشت توسط ماموران ادراه اطلاعات اهواز به بازداشتگاه این نهاد امنیتی جهت بازجویی منتقل شده بود.

یک منبع مطلع در خصوص بازداشت سه تن از معلمان بازداشت‌شده اهوازی به کمپین گفته بود: “ناجی سواری، ماهر دسومی و علی عبیداوی در حین تدریس و بدون ارائه حکم قضائی بازداشت‌شده‌اند و بازداشت این افراد در مدارس خود برخلاف قانون و بدون هماهنگی با حراست اداره آموزش‌وپرورش بوده است.”

آقای سواری در آن زمان به دلیل آنچه تداوم بازداشت و رفتار بد بازجوها در دوران بازداشت عنوان‌شده بود  دست به اعتصاب غذا زده بود.

در پیگیری انجام‌شده توسط خانواده این معلم زندانی به آنها گفته‌شده بود به دلیل عدم همکاری با بازجوها وی تاکنون به زندان منتقل نشده است و تا زمانی که با بازجوها همکاری نکند در بازداشتگاه اداره اطلاعات نگهداری می‌شود.

پیش‌ازاین، علی عبیداوی، عضو موسسه فرهنگی الهلال و⁩ از معلمان مدرسه قدس شهر حمیدیه اهواز که همزمان با دیگر معلمان در تاریخ نهم اردیبهشت‌ماه بازداشت‌شده بود، با تأمین قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی از بند پنج زندان مرکزی اهواز (شیبان) به‌صورت موقت آزاد شد.

ماهر دسومی از اهالى کوى پاستوریزه، پژوهشگر، نویسنده و از معلمان مدرسه غیرانتفاعی منطقه شیبان و همچنین یکی دیگر اعضای مؤسسه الهلال و احمد دغاغله که روز یکشنبه ۱۲ خردادماه ۱۳۹۸ در اهواز بازداشت شده است کماکان در بازداشت بسر می برند.

آقای سواری در حال تدریس در مدرسه

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید