علی عبیداوی، معلم عرب اهوازی با وثیقه آزاد شد

علی عبیداوی⁩ از معلمان عرب اهل اهواز و عضو مؤسسه فرهنگی الهلال که در اردیبهشت‌ماه، توسط مأموران ادراه اطلاعات بازداشت‌شده بود، با تامین قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی اهواز (شیبان) آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علی عبیداوی⁩ از معلمان اهل اهواز و عضو موسسه فرهنگی الهلال با تأمین قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی از بند پنج زندان مرکزی اهواز(شیبان) به‌صورت موقت آزاد شد.

بر اساس این گزارش دیگر معلمان و اعضای مؤسسه فرهنگی الهلال که به‌صورت همزمان با آقای عبیداوی و پس‌ازآن توسط نیروهای امنیتی بازداشت‌شده‌اند، کماکان در بازداشت بسر می‌برند.

نیروهای اداره اطلاعات اهواز، روز دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، چهار معلم امدادگر و فعال فرهنگی ساکن اهواز را بازداشت‌کردند.

بنا به گفته فعالان حقوق بشر از اهواز اسامی معلمان بازداشت شده به شرح زیر بوده‌است:

۱- ناجی سواری، ۳۸ ساله متاهل و داراى سه فرزند، از اهالى شهرک برق اهواز، معلم و نویسنده عرب اهوازی از مدرسه طالقانى فرهنگ‌شهر اهواز

۲- ماهر دسومی، ۳۰ ساله، متاهل وداراى یک فرزند، از اهالى کوى پاستوریزه، پژوهشگر، نویسنده و فعال عرب از معلمان مدرسه غیرانتفاعی منطقه شیبان

۳- على عبیداوى، ۲۶ ساله، متاهل داراى سه فرزند، از اهالى کوى علوى اهواز، از معلمان مدرسه قدس شهر حمیدی

۴-عبدالله فریسات، ۲۷ ساله از اهالى کوى بهارستان اهواز و فعال فرهنگی

یک منبع مطلع در خصوص بازداشت سه تن از بازداشتی‌های اهل اهواز گفته بود: “ناجی سواری، ماهر دسومی و على عبیداوى در حین تدریس و بدون ارائه حکم قضائى  بازداشت شده‌اند و بازداشت این افراد در مدارس خود بر خلاف قانون و بدون هماهنگى با حراست اداره آموزش و پرورش بوده است.”

یکی دیگر اعضای مؤسسه الهلال احمد دغاغله نام دارد که روز یکشنبه ۱۲ خردادماه ۱۳۹۸ در اهواز بازداشت شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید