تجمع اعتراضی کارگران آذرآب اراک توسط ماموران امنیتی به خشونت کشیده‌شد/ ویدئو

تجمع کارگران آذرآب اراک، روز یک‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸، در حالی که به دلیل عدم تحقق مطالبات‌شان مسیر ریلی راه‌آهن شمال-جنوب ایران در اراک را مسدود کرده‌بودند، از سوی نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد.

منابع کارگری از ایران می‌گویند: «کارگران در حالی که مشغول سر دادن شعار بودند، با پرتاب گازاشک‌آور و ضرب و جرح نیروهای امنیتی پراکنده شدند.»

در ویدئوهایی که از این اعتراضات در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌، کارگران معترض آذرآب شعار “مرگ بر کارگر، درود بر ستمگر” را سر می‌دهند و چندین نفر بر اثر ضربات باتون از ناحیه سر و صورت آسیب دیده‌اند.

تا این لحظه گزارشی از بازداشت احتمالی کارگران ارائه نشده‌است.

کارگران آذرآب از ۱۴ مهرماه دور جدید اعتراض و اعتصاب خود را آغاز کرده‌اند. این اعتراض‌ها روز دوشنبه ۱۵مهرماه در محوطه کارخانه از سوی نیروهای انتظامی با پرتاب گاز اشک‌آور به خشونت کشیده شده‌بود.

کارگران آذرآب به نبود امنیت شغلی، کاهش ظرفیت تولید و عدم تعیین تکلیف وضعیت سهامداری و هیئت مدیره این واحد تولیدی اعتراض دارند.

کارگران می گویند با وجود تعهدات مسئولان مبنی بر لغو سهام بانک کشاورزی در شرکت آذرآب، هفتم مهر ماه این سهامدار از عرضه سهام خود در بورس منصرف شده و وضعیت سهامداری شرکت همچنان بلاتکلیف است.
کارگران خواستار بازگشت این واحد تولیدی به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران هستند.

شرکت صنایع آذرآب اراک از صنایع پیمانکاری کشور است که از سال ۱۳۶۴ در اراک آغاز به کار کرد.

این شرکت مادر تخصصی در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی، مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت دارد.

این شرکت در سال ۱۳۸۹ به بخش خصوصی واگذار شده و هم اکنون به ۱۶ هزار و ۴۰۰ سهم تقسیم شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید