کامیل احمدی، پژوهشگر ایرانی ـ بریتانیایی با وثیقه آزاد شد

کامیل احمدی، نویسنده و پژوهشگر علوم اجتماعی اهل مهاباد و شهروند دوتابعیتی ایرانی-بریتانیایی که از روز یکشنبه ۲۰ مردادماه سال جاری، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، با تامین قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان اوین آزاد شد.

بر اساس گزارش منتشر شده در شبکه حقوق بشر کردستان،  روز دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸، کامیل احمدی، نویسنده و پژوهشگر علوم اجتماعی با تامین وثیقه از زندان اوین به صورت موقت آزاد شد.

روز یک‌شنبه ۲۰ مردادماه ۱۳۹۸، آقای احمدی، توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و جهت بازجویی به بند دوـ الف بازداشتگاه این نهاد امنیتی در زندان اوین منتقل و پس از اتمام بازجویی به گفته همسرش  شفق رحمانی، به یک اتاق سه نفره در بند دو ـ الف سپاه منتقل و سپس به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه پیش از این در یک نشست خبری موضوع بازداشت کامیل احمدی را “ارتباط با کشورهای خارجی و موسسات وابسته به سرویس‌های بیگانه” عنوان کرده بود.

کامیل احمدی شهروند ایرانی ـ بریتانیایی ساکن تهران است که سال گذشته به دلیل پژوهش‌ها و فعالیت‌هایش در حوزه آسیب‌های اجتماعی با تاکید بر «جنسیت»، «کودکان» و «اقلیت‌ها» برنده جایزه ادبیات و علوم انسانى بنیاد جهانى صلح در دانشگاه جرج واشنگتن شده بود.

یکی از آخرین پژوهش‎‌های کامیل احمدی تحت عنوان «داستان شهر ممنوعه» که در رابطه با جامعه دگرباشان ایرانی است به تازگی توسط انتشارات «مهری» در لندن منتشر شده است.

آقای احمدی به عنوان مردم شناس و پژوهشگر اخیرا با رسانه‌های ایران گفتگوهایی انجام داده بود و از جمله به ایسنا گفته بود که بر اساس پژوهش انجام شده حدود ۱۴ هزار زباله گرد غیررسمی در کشور وجود دارد و ۸۹ درصد زباله گرد‌ها «مهاجران غیرقانونی» هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل