اعتراضات آبان‌ماه ۹۸؛ جان باختن شهروند مسیحی بر اثر شلیک گلوله در کرج

در حالی که آشور کالتا، شهروند آشوری ساکن فردیس کرج در اعتراضات آبان ۹۸ با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی جان خود را از دست داد، نهادهای امنیتی در پاسخ به پیگیری‌های نزدیکان او گفتند که وی در یک سانحه رانندگی درگذشته‌است.

یک منبع مطلع روز سه‌شنبه ۱۹ آذر در گفتگو با صدای آمریکا گفت که این شهروند مسیحی روز یکشنبه ۲۶ آبان ماه بر اثر اصابت گلوله به سینه‌اش جان خود را از دست داده است و خانواده‌اش از طریق یک تماس تلفنی ناشناس متوجه وقوع حادثه می‌شوند. البته در ابتدا به آنها گفته شده بود که وی در یک سانحه رانندگی کشته شده است.

پس از این ارتباط تلفنی، پیگیری‌های مستمر خانواده برای پیدا کردن پیکر آقای کالتا بی‌نتیجه ماند تا این که با تماس تلفنی دیگری به آنها اعلام شد که برای شناسایی جسد به پزشکی قانونی مراجعه کنند.

به گفته این فرد مطلع، خانواده با مشاهده پیکر بی جان آقای کالتا در پزشکی قانونی از علت اصلی مرگ مطلع می‌شوند. بر اساس شواهد موجود دلیل اصلی فوت برخورد گلوله به قلب و خروج آن از ناحیه شانه چپ بوده است.

بنا بر اطلاعات موجود، پیکر این شهروند مسیحی با اخذ تعهد مبنی بر عدم اطلاع رسانی و برگزاری مراسمی کوچک و خانوادگی به اعضای خانواده تحویل داده شده و پیکر این شهروند آشوری در تاریخ ۲۸ آبان ماه در آرامستان (آرامگاه) آشوری و کلدانی‌های کاتولیک در اسلامشهر به خاک سپرده شده است.

در پی افزایش ناگهانی قیمت بنزین، ایران شاهد اعتراضات گسترده مردم علیه جمهوری اسلامی بود. روز جمعه ۲۴ آبان ماه پس از انتشار ناگهانی خبر گرانی بنزین، در شهرهای مختلف ایران صورت گرفت و تنها یک روز بعد از آغاز اعتراضات، جمهوری اسلامی شنبه شب ۲۵ آبان اینترنت را تقریبا به طور کامل قطع کرد.

پیش از این سازمان عفو بین‌الملل در آخرین گزارش خود از سرکوب اعتراضات مردمی آبان ماه اعلام کرد که بنا بر گزارش‌های معتبری که توسط این سازمان دریافت شده حداقل ۲۰۸ نفر در این اعتراضات کشته شده‌اند که شمار واقعی کشته شدگان احتمالا بیش از این است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید