بازداشت لیلا تیرندازی پس از حضور در ستادخبری اداره اطلاعات سنندج؛ تداوم بازداشت آرمان وفایی

لیلا تیراندازی، مسئول سابق کمیته زنان شاخه کردستان حزب وحدت ملی، علیرغم وضعیت نامناسب جسمانی پس از حضور در ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج، توسط مأموران این نهاد امنیتی بازداشت شد. آرمان وفایی، همسر خانم تیراندازی، فعال محیط‌زیست و از اعضای شاخه کردستان حزب وحدت ملی نیز که در آبان ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت‌شده است، کماکان در بازداشت بسر می برد.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده در برخی از وب‌سایت‌های حقوق بشری و شبکه‌های اجتماعی، روز شنبه ۷ دی ماه ۱۳۹۸، لیلا تیراندازی، مسئول سابق کمیته زنان شاخه کردستان حزب وحدت، پس از حضور در  ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج ، توسط مأموران این نهاد امنیتی بازداشت‌شده است.

شبکه حقوق بشر کردستان ضمن تأیید این خبر به نقل از منابع آگاه نوشته است: «بازداشت خانم تیراندازی در حالی صورت گرفته است که  ایشان حدود دو هفته پیش در تهران تحت عمل جراحی کلیه قرارگرفته بود و وضعیت جسمانی‌اش نامناسب گزارش‌شده است. این فعال حقوق زنان، ظهر روز یکشنبه هشتم دی‌ماه در یک تماس تلفنی از بازداشتگاه اداره اطلاعات به خانواده خود اطلاع داده است که از زمان بازداشت در اعتراض به فشارهای وارده بر وی و همسرش جهت اخذ اعترافات اجباری دست به اعتصاب غذا زده است.»

آرمان وفایی، همسر خانم تیراندازی، روز ۲۸ آبان ماه توسط نیروهای امنیتی در سنندج بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل‌شده بود.

روز ۲۶ آذرماه، آقای وفایی از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به شعبه دوم بازپرسی سنندج منتقل‌شده و قرار بازداشت وی به مدت یک ماه دیگر تمدیدشده است.

به گزارش منابع آگاه تمدید قرار بازداشت این فعال محیط زیست در حالی صورت گرفته است که وی از بیماری قلبی رنج می‌برد و تاکنون در شرایطی سخت در سلول انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات نگهداری شده و جهت اخذ اعترافات اجباری تحت فشار قرار داشته است.

همچنین شبکه حقوق بشر کردستان به نقل از یک منبع مطلع خبر داده که قاضی شاه‌گلدی، قاضی شعبه دو بازپرسی دادسرای انقلاب سنندج اعلام کرده که تا زمانی که آقای وفایی و همسرش خانم تیراندازی اعتراف نکنند در بازداشت خواهند ماند.

آرمان وفایی به همراه دو فعال محیط زیستی دیگر به نام های فردین کریمی، افشین شیخ الاسلامی در اواخر بهمن ماه سال گذشته نیز توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت شده بود و در تاریخ ۲۸ اسفند پس از یک ماه بازداشت با تامین وثیقه  ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شد.

گفته می‌شود اواخر مهرماه امسال جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام مطرح‌شده علیه این فعال محیط زیست در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست «قاضی سعیدی» برگزار شده بود. وی در این جلسه دادگاه به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون» محاکمه شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید