رسول چلداوی، شهروند عرب در دو پرونده به احکام زندان محکوم شد

رسول چلداوی از اهالی اهواز و زندانی محبوس در  زندان مرکزی اهواز (شیبان) که در آبان ماه سال گذشته توسط مأموران امنیتی بازداشت‌شده بود، طی حکمی از سوی دستگاه قضایی به ۵ سال و نیم زندان محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  رسول چلداوی، از اهالی کوی علوی اهواز و زندانی محبوس در زندان شیبان، توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب اهواز و شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو اهواز، مجموعاً به ۵ سال و شش ماه زندان محکوم شد.

بر اساس این گزارش آقای چلداوی، بابت اتهام «اجتماع و تبانی به‌قصد اقدام جرم علیه امنیتی کشور» طی حکمی از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب اهواز به ریاست قاضی مهدی شاهین، به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم‌شده که بر اساس حکم صادره دو سال از دوران محکومیت وی در زندان همدان به‌عنوان مجازات تکمیلی اجرا می‌شود. همچنین این شهروند عرب، بدلیل «پرتاب سنگ به‌سوی مأموران ناجا» نیز توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو اهواز  به شش ماه حبس تعزیری محکوم‌شده است.

آقای چلداوی روز ششم آبان ماه ۹۷، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی و اخذ اعترافات به بازداشتگاه نهاد امنیتی منتقل شده بود.

کریم دحیمی، فعال حقوق بشر در این رابطه به کمپین گفت: «آقای چلداوی در بازداشت‌های گسترده بعد از حادثه هجوم به رژه اهواز بازداشت شد. در بازداشتگاه اداره اطلاعات در اثر شکنجه‌های شدید جسمی و روحی به شرکت در تجمعات فروردین‌ماه ۱۳۹۷، در مورد اهانت به مردم عرب، شرکت در تظاهرات مردم خرمشهر در تیرماه ۹۷، در اعتراض به کم‌آبی و شوری بیش‌ازحد آب، شرکت در تجمعات عید فطر و شرکت در اعتراضات به آتش‌سوزی قهوه‌خانه نوارس در اهواز اعتراف می‌کند و پرونده او در شعبه دو دادگاه انقلاب بررسی و برای او حکم ۵ سال حبس صادر شد.»

آقای دحیمی در رابطه با آخرین وضعیت این شهروند نیز گفت: «روز دوشنبه ۹ دی‌ماه رسول چلداوی، طبق درخواست مقامات قضائی به زندان همدان منتقل می‌شود، اما زندان همدان او را تحویل نگرفته و دوباره به زندان شیبان اهواز بازگردانده می‌شود.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید