رضا محمدحسینی در پی اعتصاب غذا به بهداری زندان اوین منتقل شد

رضا محمدحسینی، زندانی محبوس بند چهار زندان اوین که به دلیل تداوم بازداشت خود دست به اعتصاب غذا زده است، به دلیل وضعیت نامناسب جسمانی در سی و پنجمین روز از اعتصاب غذا به بهداری زندان منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۱۵ دی ماه ۱۳۹۸، رضا محمدحسینی، زندانی محبوس بند چهار زندان اوین که به دلیل تداوم بازداشت و عدم تبدیل قرار بازداشت موقت خود به‌قرار وثیقه از سوی شعبه سوم بازپرسی دادسرای امنیت اوین از روز یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ دست به اعتصاب غذا زده بود، به دلیل وضعیت نامناسب جسمانی به بهداری زندان اوین منتقل و تحت مداوا قرار گرفت.

علی شریف زاده، وکیل مدافع آقای محمد حسینی ضمن تایید این خبر طی یادداشت در صفحه شخصی خود نوشته: «موکلم رضا محمد حسینی که با ۷ عنوان اتهامی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب محاکمه شده است و هنوز حکمی برای وی صادر نشده است. با خواسته رفع بازداشت موقت خود ۳۵ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده بود، با وخامت اوضاع جسمانی وافت فشار خون ، به بهداری زندان اوین جهت وصل سرم منتقل شد.»

بر اساس این گزارش، شعبه سوم بازپرسی دادسرای امنیت اوین، اتهامات «اجتماع و تبانی»، «تبلیغ علیه نظام»، «توهین به بیان گذار جمهوری اسلامی»، «توهین به رهبری»، «اخلال در نظم و آسایش عمومی» و «تمرد از دستور مأموران» را به آقای محمد حسینی تفهیم کرده و اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده وی در روز چهارشنبه ۶ آذرماه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب برگزار شده است.

آقای محمدحسینی در اردیبهشت‌ماه سال جاری،  توسط مأموران اطلاعات سپاه بازداشت و جهت بازجویی و اخذ اعترافات اجباری به بند دو ـ الف مستقر در زندان اوین منتقل شد.

این زندانی سیاسی پس از گذشت سه ماه از بند دو ـ الف به بند قرنطینه منتقل و پس از ۷۰ روز نیز به بند چهار زندان اوین منتقل شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید