سجاد شهیری، توسط مأموران امنیتی در نقده بازداشت شد

سجاد شهیری، فعال ترک (آذربایجانی) در نزدیکی محل سکونت خود در شهرستان نقده، توسط مأموران امنیتی بازداشت شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز پنج شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸، سجاد شهیری، شهروند اهل شهرستان نقده، توسط مأموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

بر اساس این گزارش، ظهر امروز مأموران امنیتی با توقف اتومبیل آقای شهیری و پیاده کردن همراه ایشان، پس از توقیف اتومبیل، وی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

از دلایل بازداشت و محل نگهداری این شهروند ساکن نقده تا این لحظه اطلاعات دقیقی در دست نیست.

آقای شهیری پیش‌تر به همراه میر موسی ضیاءگرگری در تاریخ یکم تیرماه سال جاری، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روز سه شنبه ۲۵ تیرماه ۱۳۹۸، هر یک با تأمین وثیقه ۸۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

در آن زمان گزارش‌شده بود که مأموران امنیتی بدون در دست داشتن حکم قضایی محل کار و منزل این دو شهروند را نیز مورد بازرسی قرار داده و این افراد پس از بازداشت جهت بازجویی و تکمیل پرونده به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل‌ شده‌بودند.

میرموسی ضیاءگرگری و سجاد شهیری، ساعت ۱۱ روز چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۸ طی ابلاغیه دریافتی در شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو نقده جهت ارائه دفاعیات خود حاضر شدند.

بر اساس دادنامه صادره از سوی شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو نقده ، این دو فعال ترک (آذربایجانی)، با استناد به ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری از نوع درجه ۸ محکوم شدند که حکم یک‌سال حبس هر یک از این فعالان با توجه به عدم سابقه کیفری، طبق ماده ۳۷ و ۳۸، به ۲۰ روز کاهش یافت.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل