انتقال یوسف سواری از زندان شیبان به بازداشتگاه اداره اطلاعات

یوسف سواری، شهروند عرب ساکن ابوحمیظه دشت آزادگان در استان خوزستان که در آبان ماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت‌شده بود، از زندان مرکزی اهواز( شیبان) به دلایل نامعلوم به بازداشتگاه اطلاعات منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  روز یکشنبه ۲۹ دی ماه ۱۳۹۸، یوسف سواری از زندان مرکزی اهواز (شیبان) به دلایل نامعلومی به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز منتقل‌شده است.

صبح روز پنج شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷،  نیروهای اطلاعات سپاه سوسنگرد با یورش به منزل این شهروند عرب پس از «ضرب‌وجرح» اعضای خانواده، وی را بازداشت کرده بودند.

به گفته منابع محلی در آن زمان؛ “نیروهاى اطلاعات سپاه صبح روز پنج شنبه ۱۷ آبان، به منزل یوسف سوارى هجوم برده و با ضرب و شتم پدر یوسف(مهدى سوارى ۷۶ ساله) و مادرش(نسیمه سوارى ۶۵ ساله) از آنها خواسته بودند تا بر علیه فرزندشان(عیسى سوارى) که در یک کانال تلویزیونی در هلند کار مى کند، صحبت کنند و ازین صحبت های با گوشی موبایل فیلم گرفته بودند.”

آقای سواری به مدت یک ماه «تحت شکنجه‌های جسمانی و روحی» از سوی بازجویان برای اخذ اعترافات اجباری در بازداشتگاه اطلاعات سپاه بسر برده و سپس به زندان مرکزی اهواز (شیبان) منتقل‌شد.

علیرغم پیگیری‌ها خانواده و صدور قرار وثیقه ۵۰۰ میلیونی از سوی دستگاه قضایی برای آزادی آقای سواری، این زندانی کماکان به‌صورت بلاتکلیف و بدون رسیدگی به وضعیت پرونده در بازداشت بسر می‌برد.

کمپین پیش‌تر با انتشار گزارشی از وضعیت نامناسب یوسف سواری در مرکز اهواز (شیبان) خبر داد بود. این شهروند زندانی به دلیل ابتلا به بیماری‌های کلیوی و گوارشی و عدم رسیدگی درمانی از سوی مسئولان زندان در شرایط نامناسب جسمانی بسر می‌برد.

یوسف سواری ۳۰ ساله، متاهل، دارای یک فرزند است. وی بارها بدلیل فعالیت های فرهنگی و مدنی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید