سه شهروند بازداشتی اهل خوزرستان با وثیقه آزاد شدند

طی روزهای گذشته، سه شهروند به نام‌های مصطفی احمدی، نادر ریحانی و رضا بترابی در استان خوزستان با قرار وثیقه و به‌صورت موقت از زندان‌های اهواز (شیبان) و ماهشهر  آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  طی روزهای  شنبه و  سه شنبه ۴ و ۸ بهمن ماه ۱۳۹۸، مصطفی احمدی، نادر ریحانی و رضا بترابی از شهروندان ساکن خوزستان با تأمین وثیقه و به‌صورت موقت آزاد شدند.

بر اساس این گزارش، مصطفی احمدی، مهندس متالوژی و از  اهالی کوی باهنر شهر اهواز که توسط  مأموران اطلاعات سپاه در تاریخ دوم آبان ماه ۱۳۹۷، بازداشت‌شده بود، روز شنبه ۴ بهمن با تأمین وثیقه به‌صورت موقت آزاد شد. آقای احمدی پس از بازداشت به بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل و در این نهاد امنیتی چندین ماه تحت‌فشار جهت اخذ اعترافات اجباری قرار داشت. گفته می‌شود آزادی موقت  این شهروند با تأمین وثیقه بسیار سنگین صورت گرفته است.

نادر ریحانی از اهالی شهرستان ماهشهر که در اعتراضات سراسری آبان ماه بازداشت‌شده بود، روز سه شنبه ۸ بهمن‌ماه با تأمین قرار وثیقه و به‌صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان ماهشهر آزاد شد. این شهروند اوایل آذرماه امسال توسط مأموران اداره اطلاعات بازداشت‌شده بود.

آقای ریحانی در آذرماه توسط مأموران امنیتی بازداشت و پس از گذشت ۵۰ روز در تاریخ پنجم بهمن تز بازداشتگاه نهاد امنیتی به زندان ماهشهر منتقل شد. گزارش‌شده است که این شهروند در زمان بازداشت خود در بازداشتگاه اداره اطلاعات تحت‌فشار جهت اخذ اعترافات از سوی بازجوها  قرار داشته است.

آقای ریحانی، پیش از این  و در روز دوشنبه ۲۰ آذر ۹۶، توسط نیروهای اداره اطلاعات در دفتر کار خود در ساختمان شهرداری ماهشهر بازداشت شد. در آن زمان گزارش‌شده بود که مأموران پس از بازداشت وی به منزلش جهت بازرسی وارده شده و برخی از لوازم شخصی وی را نیز ضبط کرده بودند. این فعال مدنی چند روز پیش از بازداشتش با نماینده مجلس شهر ماهشهر علی گلمرادی نسبت به استخدام غیربومیان درگیر شده بود.

رضا بترانى، از اهالى کوت عبدالله اهواز نیز که در تیرماه و در جریان عید فطر سال ۹۶ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، روز سه شنبه ۸ بهمن ماه با قرار وثیقه از زندان مرکزی اهواز (شیبان) تا صدور حکم آزاد شد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید