کشته و زخمی شدن دست کم ۹ کولبر در مناطق مرزی نوسود

در پی شلیک مستقیم و بدون اطلاع قبلی نیروهای مسلح مرزی در مناطق مرزی نوسود از توابع شهرستان پاوه، دست کم ۹ کولبر کشته و زخمی شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، غروب روز یکشنبه ۲۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۸، نیروهای مسلح مرزی در مناطق مرزی نوسود از توابع شهرستان پاوه، بدون اطلاع قبلی و با شلیک مستقیم گلوله به سمت گروهی از کولبران، منجر به کشته و زخمی شدن دست کم ۹ کولبر شده‌اند.

«احمد صحرایی» کولبر ۲۶ ساله اهل روستای دشه از توابع شهرستان پاوه، به ضرب گلوله کشته و ۸ کولبر دیگر به نام‌های: عظیم امین‌زاده، جبار محمدی، زاهد نوری، جلال نوری، شاهد اداک، طاها سلمانی، رسول هوشی و شادمان سیدی، اهل روستاهای توابع جوانرود و پاوه، زخمی و به بیمارستان شهر پاوه منتقل شدند. در همین رابطه خبرگزاری هه‌نگاو نیز گزارش داده، مردم محلی پس از زخمی شدن این افراد به پایگاه سپاه در شهر نوسود حمله کرده‌اند.

سه استان کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در نوار مرزی ایران با عراق و ترکیه محل اصلی فعالیت افرادی است که به دلیل فقدان اشتغال و مشکلات گسترده اقتصادی به کولبری روی می‌آورند. هرساله ده‌ها تن از کولبران بر اثر شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی، سرما، غرق شدن در رودخانه و سقوط از ارتفاع کشته و یا زخمی می‌شوند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید