برگزاری دادگاه نظام صادقی فعال کارگری

دادگاه «نظام صادقی» فعال کارگری، یکشنبه ۷ تیرماه، جهت رسیدگی و تفهیم اتهام در «دادگاه انقلاب شهر سنندج» برگزار شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دادگاه این فعال کارگری و «عضو کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل‌های کارگری»، جهت رسیدگی و تفهیم اتهام در روز یکشنبه ۷ تیرماه ۱۳۹۴، در «دادگاه انقلاب سنندج» برگزار شد و در جریان آن به نامبرده گفته شده “حکم صادره تا ۱۰ روز دیگر به شما ابلاغ خواهد شد.”
پیش‌تر «نظام صادقی» در روز چهارشنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۳۹۴، ساعت ۱۳:۴۰ دقیقه بعدازظهر، هنگامی که به همراه همسر خود از ترمینال شهر سنندج عازم شهر محل سکونت خود اشنویه بود؛ از سوی چندین مامور لباس شخصی بازداشت و به اداره اطلاعات شهر سنندج منتقل و در ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، پس از بازجویی به «زندان مرکزی سنندج» انتقال داده شد.
این فعال کارگری با قرار وثیقه ۵۰ میلیونی، در ظهر روز پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، از «زندان سنندج» آزاد شد.
«نظام صادقی» همچنین در سال ۱۳۸۶، به مدت یک سال در «زندان مرکزی سنندج» بازداشت بوده است. او در سال ۱۳۹۱، به همراه ۶۰ فعال کارگری دیگر، به علت حضور در «مجمع عمومی اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری» در شهر کرج بازداشت شد و به مدت چهار روز در «زندان قزلحصار کرج» در بازداشت بود.
این مجمع عمومی، ششمین مجمع عمومی این کمیته بوده و در آن زمان برای بررسی وظایف جاری، شرایط تشکل‌های صنفی، انتخابات اعضا و هیات مدیره برگزار شده بود.
شاهدان عینی گفته بودند “در این بازداشت که با حمله ناگهانی شمار زیادی از افراد لباس شخصی و نیروی انتظامی همراه بود، نیروهای امنیتی اقدام به تیراندازی و ضرب و شتم شدید حاضران در جلسه کرده بودند.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید