ندا ناجی، از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر به مرخصی پنج روزه اعزام شد

neda-naji-campain.info

ندا ناجی، از بازداشت‌شدگان روز جهانی کارگر، با تودیع قرار کفالت از زندان اوین به مرخصی پنج روزه اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ پنجشنبه هشتم اسفندماه ۱۳۹۸، ندا ناجی از بازداشت‌شدگان روز جهانی کارگر، که پیشتر در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ۵ سال و شش ماه زندان محکوم شده‌بود و این حکم در دادگاه تجدید نظر به یک دوم تقلیل یافته بود، با تودیع قرار کفالت به مرخصی پنج روزه اعزام شد.

ندا ناجی پیشتر بابت اتهام «توهین به ماموران دولتی» به شش ماه زندان و به اتهام «اجتماع و تبانی» به ۵ سال زندان محکوم شده‌بود.

روز سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ، سخنگوی قوه قضائیه در یک نشست خبری گفت: “دادگاه تجدید نظر که یکی دو روز اخیر برگزار شد محکومیت دادگاه بدوی که برای ایشان صادر شده بود را به یک دوم تقلیل داد”.

ندا ناجی، یازدهم اردیبهشت‌ماه برابر با روز جهانی کارگر بازداشت و ۲۵ خردادماه از بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شد و روز چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

روز دوشنبه ۱۷ تیرماه ۹۸، طی یک جلسه بازپرسی در دادسرای اوین اتهامات «اجتماع و تبانی»، «تبلیغ علیه نظام»، «اخلال در نظم عمومی» و «تمرد از دستورات ماموران» به ندا ناجی تفهیم شده‌بود.

روز چهارشنبه ۲۲ آبان‌ماه، جلسه رسیدگی به اتهامات این زندانی محبوس در بند زنان زندان اوین در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه برگزار شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید