تبعید بابک مرادی، درویش گنابادی به سراوان پس از اتمام مرخصی

BABAK-MORADI-CAMPAIN.INFO

«بابک مرادی» درویش گنابادی، پس از اتمام مرخصی سه هفته ای، جهت تحمل دوران تبعید، راهی شهرستان سراوان شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاس و مدنی، «بابک مرادی»، درویش گنابادی که روز شنبه ۹ فروردین‌ماه ۱۳۹۹، از زندان پارسیلون خرم آباد آزاد شده بود، امروز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۹، با اتمام مرخصی وی، با توجه به تعهدی که هنگام آزادی از او اخذ شده، جهت تحمل دوران تبعید، راهی شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان شد.

این درویش گنابادی ساکن شهرکرد، برای حمایت از قطب دراویش در جریانات موسوم به گلستان هفتم به تهران رفته و دستگیر شده بود.

تجمع اعتراضی موسوم به گلستان هفتم،  روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۶، در اعتراض به بازداشت نعمت‌الله ریاحی، از دراویش گنابادی ساکن شهرکرد که روز ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۶، از سوی مأموران امنیتی  در تهران بازداشت شده بود صورت گرفته‌بود.

«بابک مرادی»، درویش گنابادی، پیش‌تر در اعتراض به دادگاه‌های فرمایشی و احکام ازپیش نوشته‌شده برای دراویش گنابادی حاضر به شرکت در جلسه دادگاه نشده‌ و به‌صورت غیابی از طرف دادگاه انقلاب به ۷ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، ۲ سال تبعید، ۲ سال محرومیت اجتماعی و رسانه‌ای، ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده‌بود.

۲۱ اسفند ماه سال ۱۳۹۷، بر اساس حکم دادگاه تجدیدنظر، ۲۳ تن از دراویش گنابادی در مجموع به ۱۹۰ سال حبس تعزیری، ۴۶ سال تبعید، ۱۷۷۶ ضربه شلاق، ۴۶ سال ممنوعیت خروج از کشور و ۴۶ سال محرومیت اجتماعی و حضور در رسانه‌ها و احزاب محکوم شده بودند.

پس از وقایع گلستان هفتم و حمله نیروهای امنیتی به آن‌ها، شماری زیادی از درویش‌های گنابادی بازداشت شدند و با احکام زندان، شلاق یا تبعید مواجه شدند.برخی منابع شمار بازداشت‌شده‌ها را ۴۰۰ تن اعلام کرده، در حالی که بسیاری از آن‌ها در زمان بازداشت به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته‌بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید