زندان عادل‌آباد شیراز: ممانعت از انتقال کسری نوری، درویش زندانی به زندان های تهران

kasra-noori

گزارش ها حاکی است که مسئولان زندان عادل آباد شیراز از انتقال کسری نوری، درویش زندانی به یکی از زندان‌های تهران مخالفت کرده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، از انتقال کسری نوری، درویش زندانی به یکی از زندان‌های تهران توسط مسئولان زندان عادل آباد شیراز ممانعت شده است.

پوریا نوری، برادر کسری نوری که خود نیز مدتی در زندان بود در توییتر نوشت که «چندین مرتبه از طریق دادستانی پیگیر انتقال کسری نوری از زندان عادل آباد شیراز به زندان های تهران (محل سکونت خانواده) شدیم و قرار شد به این موضوع رسیدگی کنند که امروز در ابلاغیه ای که به دست کسری رسیده، آمده : بر اساس تحقیقات،شما ساکن شیراز هستید و محل حبستان زندان عادل آباد است».

پوریا می‌گوید برادرش کسری در تاریخ ۱۲ آذر ۹۸ بر خلاف قانون آیین دادرسی کیفری از زندان تهران بزرگ به عادل آباد شیراز منتقل شده و اکنون در فاصله هزار کیلومتری با خانواده اش است.

کسری نوری توسط قاضی احمدزاده، رئیس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اتهام‌های «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور»، «اخلال در نظم و آسایش عمومی با توطئه‌ی قبلی و دسته‌جمعی»، «تمرد در برابر مأمورین حین انجام وظیفه»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق ارتباط با کانال‌های ضدنظام»، «تخریب اموال عمومی و خصوصی» و «قدرت‌نمایی با سلاح سرد و گرم» به ۱۲ سال حبس تعزیری، ‏۷۴ ضربه شلاق، ‏۲ سال تبعید به ثلاث باباجانی، ‏۲ سال ممنوع‌الخروجی و ‏۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و احزاب و دسته‌جات سیاسی و اجتماعی و فعالیت رسانه‌ای محکوم شده بود.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید