محمد محمودی فعال تُرک (آذربایجانی) به زندان محکوم شد

«محمد محمودی» فعال تُرک (آذربایجانی)، روز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت در دادگاه رسیدگی به اتهامات در شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز، به زندان محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، جلسه رسیدگی به اتهامات «محمد محمودی» فعال تُرک (آذربایجانی) که در آبان‌ماه ۱۳۹۸، در جریان اعتراضات سراسری بازداشت شده و در تاریخ ۷ اسفندماه سال گذشته با قرار وثیقه از زندان آزاد شده بود، روز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت در شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز برگزار شده و به چهار ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

«محمد محمودی»، شهروند ساکن تبریز، شب یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸، توسط ماموران ادراه اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل‌شد.

یک منبع آگاه در این رابطه به کمپین گفته بود: «پس از بازداشت  آقای محمودی، خانواده وی توسط ستاد خبری اداره  اطلاعات تبریز با تهدید احضار و همسر و دختر کوچک ایشان در روندی غیرقانونی و غیرانسانی با طرح سؤالاتی غیر مرتبط مورد بازجویی قرارگرفته‌اند.»

این شهروند ساکن تبریز پیش‌تر، روز چهارم خردادماه سال ۱۳۹۷ در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره جان‌باختگان اعتراضات خردادماه سال ۸۵ در نقده، توسط نیروهای امنیتی بازداشت‌شده بود.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید