زندان لاکان رشت: ادامه فشارها به روی حمزه درویش، زندانی اهل سنت

با وجود گذشت نزدیک به یکماه از انتقال حمزه درویش، به زندان لاکان رشت، گزارش شده که این زندانی اهل سنت همچنان در سلول انفرادی بسر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  با گذشت نزدیک یک ماه از انتقال حمزه درویش به زندان لاکان رشت، این زندانی سنی مذهب همچنان در سلول انفرادی بازداشتگاه زندان لاکان رشت بسر می برد و از حقوق اولیه خود محروم مانده است.

بازجویان اطلاعات و قاضی ناظر پرونده به خانواده آقای درویش گفته‌اند «هدف از این کار را توقف فعالیت رسانه ای و قطع ارتباط با شبکه های مخالف نظام و رضایت دادن به اقامت در زندان لاکان رشت بوده است».

آقای درویش طی تماسی کوتاه به خانواده اش خبر داده که وضعیت او هیچ تغییری نکرده و همچنان در سلول انفرادی و محروم از امکانات، بسر می برد.

منابع مطلع به نقل از پدر حمزه درویش به کمپین گزارش دادند که تمام مراجعات آن‌ها به دادگاه و زندان و نهادهای امنیتی و پی گیری هایشان تنها با این پاسخ مواجه بوده است: «او باید دست از مقاومت بردارد.»

آقای درویش پیش از این بارها با انتشار نامه ها سرگشاده درباره ظلم و رفتارهای غیرانسانی نهادهای امنیتی و قضایی و زندان پرده برداشته بود.

حمزه درویش به اتهامات “تبلیغ علیه نظام” و “اقدام علیه امنیت ملی کشور” از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به تحمل ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شد.

وی معتقد است: “تنها به علت عدم همکاری با وزارت اطلاعات به احکام زندان محکوم شده و در پرونده‌اش هیچگونه مشکل امنیتی وجود ندارد” و بارها اظهار کرده که “در سال ۹۳ نیروهای داعش با فریب، او را به ترکیه کشانده و سپس به سوریه منتقل کرده‌اند. مدتی را در زندان داعش بوده و سپس به ایران فرار کرده و خود را به نیروهای امنیتی معرفی کرده و حتی این فرصت را داشته که با تامین ضمانت آزاد باشد و به شغل پرورش بلدرچین مشغول شود”.

با‌ این وجود وی در پرونده‌ای “پرابهام” که به ۱۸ سال حبس محکوم شده و بر اساس قانون تجمیع جرایم باید ۱۵ سال آن را در زندان سپری کند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید