اجرای حکم شلاق علی عزیزی و الیار حسین زاده از معترضان آبان در ارومیه

حکم شلاق و جزای نقدی جایگزین حبس در خصوص علی عزیزی و الیار حسین زاده در شعبه ۷ اجرای احکام مجتمع شهید بهشتی اورمیه به اجرا در آمد. شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان ارومیه به ریاست قاضی حمید گلی‌نژاد این دو شهروند را به همراه شهروند به نام‌های کیوان پاشایی، امین زارع، سالار طاهر افشار و یاسین حسن‌پور، که در جریان اعتراضات آبان ماه در رابطه با اعتراضات به گرانی بنزین بازداشت شده بودند را به پرداخت ۱۵ میلیون ریال جزای نقدی جایگزین ۸ ماه حبس تعزیری و تحمل ۲۰ ضربه شلاق تعزیری در محل مسقف و غیر ملأعام با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز دوشنبه ۱۹ خردادماه ۱۳۹۹، حکم شلاق و جزای نقدی جایگزین حبس در خصوص علی عزیزی و الیار حسین زاده در شعبه ۷ اجرای احکام مجتمع شهید بهشتی اورمیه به اجرا در آمد.

شعبه ۱۰۱دادگاه کیفری دو مجتمع شهید بهشتی اورمیه (۱۰۱جزائی سابق) به ریاست دادرس حمید گلی نژاد ،  روز سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸، طی حکمی ۶ تن از فعالین ملی مدنی اورمیه ای بنام های علی عزیزی ، کیوان پاشایی، امین زارع، سالار طاهر افشار، الیار حسین زاده و یاسین حسن پور را با اتهام «اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات واعتراضات غیرقانونی و بستن خیابان» به پرداخت ۱۵میلیون ریال جزای نقدی جایگزین ۸ماه حبس تعزیری و تحمل ۲۰ ضربه شلاق تعزیری در محل مسقف و غیر ملاعام با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم نموده بود که حکم صادره برای ۳ تن از فعالین به نامهای سالار طاهر افشار، کیوان پاشایی و امین زارع به مدت ۳ سال تعلیق شده است.

بر اساس این گزارش رأی صادره در خصوص علی عزیزی و الیار حسن‌زاده این حکم به‌صورت غیابی صادرشده بود.

آقای عزیزی به علت بازداشت در بند قرنطینه زندان مرکزی تبریز در زمان برگزاری دادگاه، نتوانسته بود در جلسه محاکمه حاضر شود و پس آزادی با تامین قرار وثیقه با تقاضای واخواهی وی جلسه محاکمه این فعال ترک  (آذربایجانی) دوباره برگزار شد.

در تاریخ ۶ اردیبهشت، شعبه ۱۰۱دادگاه کیفری دو مجتمع شهید بهشتی اورمیه، دفاعیات این شهروند و خانم فاطمه ستاری وکیل مدافع ایشان را  موجه و کافی ندانسته و رای صادره را عینا تایید کرده بود.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید