گزارشی از وضعیت امیرحسین مرادی، دانشجوی بازداشتی در زندان اوین

Amir-hosein-moradi

با گذشت بیش از دوماه از بازداشت امیر حسین مرادی، دانشجوی نخبه که در زندان اوین نگهداری می‌شود، تاکنون علیرغم پیگیری‌ها، خانواده آقای مرادی موفق به ملاقات با فرزندشان نشده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امیر حسین مرادی، دانشجوی نخبه که اکنون در زندان اوین در بازداشت به سر می‌برد، پس از گذشت ۶۳ روز از بازداشت تاکنون به او اجازه ملاقات با خانواده‌اش داده نشده است.

منابع آگاه با تایید این خبر گزارش دادند روز گذشته خانواده امیرحسین پس از حضور در زندان اوین موفق به دیدار با فرزندشان نشده‌اند.

به گفته این منابع: «به وکیل امیرحسین اجازه ورود به پرونده داده نمی‌شود و وکیلى که هفته گذشته از طرف خانواده به دادسرا رفته، او را از دادسرا بیرون کرده‌اند.»

«امیر حسین مرادی» دانشجوی نخبه دانشگاه صنعتی شریف، به همراه «علی یونسی» دیگر دانشجوی این دانشگاه، روز جمعه۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۹، توسط مأموران لباس شخصی، بدون ارائه حکم و با ضرب و شتم بازداشت شد.

سخنگوی قوه قضاییه امیرحسین مرادی و علی یونسی،‌ دو دانشجوی بازداشتی دانشگاه صنعتی شریف، را به ارتباط با سازمان مجاهدین خلق و تلاش برای انجام «اقدامات خرابکارانه» متهم کرد. اتهامی که خانواده این دو دانشجو آن را با قاطعیت رد کردند.

منازل این دو دانشجو در حین بازداشت، توسط نیروهای لباس شخصی تفتیش شده و برخی از وسایل آنان از جمله موبایل و کامپیوترهایشان ضبط شده است.

«امیرحسین مرادی»، برنده مدال نقره المپیاد نجوم کشوری سال ۹۶ و «علی یونسی»، برنده مدال نقره المپیاد نجوم سال ۹۵ و مدال طلای المپیاد نجوم سال ۹۶  است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید