کیومرث مرزبان، با اتمام دوران مرخصی به زندان اوین بازگشت

کیومرث مرزبان، نویسنده و طنزنویس که در فروردین‌ماه امسال به مرخصی اعزام شده بود، امروز با اتمام دوران مرخصی به زندان اوین برگشت.

به گزارش خبرگزاری کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، کیومرث مرزبان، نویسنده و طنزنویس با پایان دوران مرخصی امروز دوشنبه ۲ تیرماه ۱۳۹۹، به زندان اوین بازگشت.

آقای مرزبان در تاریخ ۱۹ فروردین از زندان اوین به مرخصی اعزام شده بود.

کیومرث مرزبان طنزنویس ۲۷ ساله یک سال پس از بازگشتش به ایران در تاریخ چهارم شهریورماه ۹۷ توسط مأموران اطلاعات سپاه بازداشت شد.

۴ ماه پس از بازداشت آقای مرزبان یکی از نزدیکان او به کمپین گفته‌بود: «با وجود آنکه بیشتر از ۴ ماه از بازداشت این نویسنده و طنزپرداز گذشته‌است، اما هنوز دلیل بازداشتش مشخص نیست و تنها اطلاعات ضد و نقیضی در باره وی به دست خانواده‌اش رسیده‌است، ولی تنها موضوعی که خبر داریم این است که هنوز دادگاهی برای او تشکیل نشده و حکمی هم صادر نشده است».

وب‌سایت وابسته به حکومت «پایگاه عدالت خواهان» به طرح برخی اتهامات علیه او پرداخته و در خبری نوشت که او به آمریکا برای انعقاد قراردادی با هدف «شبکه‌سازی در ایران» سفر کرده است در حالی که به گفته یک          منبع آگاه کیومرث مرزبان هرگز به این کشور سفری نداشته است.

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران با ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، کیومرث مرزبان طنزنویس ایرانی را با چند اتهام در مجموع به ۲۳ سال و ۹ ماه حبس محکوم کرده‌است که در صورت تایید این حکم در دادگاه تجدیدنظر با توجه به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۱۱ سال آن قابل اجرا خواهد بود.

محمدحسین آقاسی وکیل کیومرث مرزبان در روز سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ از مورد عفو قرار گرفتن پنج سال از  ۱۱ سال حبس کیومرث مرزبان خبر داده است. شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، کیومرث مرزبان، طنزنویس ایرانی را بابت چند اتهام درمجموع به ۲۳ سال و ۹ ماه حبس محکوم کرده بود که با توجه به تأیید در دادگاه تجدیدنظر ۱۱ سال آن با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، قابل‌ اجر بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید