نسرین جوادی به اجرای احکام دادسرای احضار شد

نسرین جوادی، از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر سال ۹۸ برای اجرای حکم حبس به شعبه اجرای احکام دادسرای اوین احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نسرین جوادی، فعال کارگری برای تحمل دوران محکومیت خود به اجرای احکام زندان اوین احضار شد، در این احضاریه از وی خواسته شده تا مدت ۵ روز خود را به این شعبه معرفی کند.

۱۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، «نسرین جوادی» (اعظم خضری جوادی) از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران و عضو هیأت مؤسس شورای کارگری بازنشستگان تأمین اجتماعی (بستا) توسط دادگاه تجدیدنظر به پنج سال زندان محکوم شد.

«نسرین جوادی» (اعظم خضری جوادی)، از بازداشت‌شدگان روز جهانی کارگر، روز سه شنبه ۱۵ مردادماه سال گذشته، بابت اتهامات «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت کشور»، «تبلیغ علیه نظام» و «اخلال در نظم عمومی» از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به  ۷ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود.

روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، برابر با اول ماه می، روز جهانی کارگر و در پی فراخوان سندیکای کارگران شرکت واحد، گروه اتحاد بازنشستگان، کمیته هماهنگی و دانشجویان برای برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در مقابل مجلس شورای اسلامی، کارگران، بازنشستگان و جمعی از شهروندان در گروه‌های مختلف در مقابل مجلس حضور یافتند. این اجتماع با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد و «نسرین جوادی» به همراه شماری از شهروندان بازداشت شد.

روز چهارشنبه ۸ خرداد ماه ۱۳۹۸، «نسرین جوادی» از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر و از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران، با تودیع قرار وثیقه، به صورت موقت از زندان قرچک آزاد شد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید