ایران بیشترین تعداد نقض آزادی خبررسانی در پی همه‌گیر شدن ویروس کرونا را دارد

ایران بیشترین تعداد نقض آزادی خبررسانی در پی همه‌گیر شدن ویروس کرونا را دارد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه‌شنبه ۱۰ تیر سال ۱۳۹۹، سازمان گزارشگران بدون مرز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «در خاورمیانه نقض اطلاع‌رسانی در پنج کشور به ‌ثبت رسیده ‌است که ایران بیشترین تعداد آنها را دارد».

گزارشگران بدون مرز می‌گوید که آزادی رسانه‌ها برای پوشش اخبار مربوط به بحران کرونا در ۹۰ کشور از ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل نقض شده است. این سازمان از دولت‌ها خواسته از روزنامه‌نگاران برای تهیه اطلاعات راستین حمایت کنند.

این سازمان می‌گوید موارد بسیاری از نقض آزادی رسانه‌ها را در ارتباط با پوشش بحران کرونا ثبت و مستند کرده که نشان می‌د‌هد نه تنها در کشورهایی مانند چین، روسیه، هند و ایالات متحده بلکه کشورهای پیشرو دموکراسی‌ در اروپا مانند آلمان و ایتالیا و کشورهای کوچک مانند کوزوو، مجمع الجزایر کومور در اقیانوس هند و پادشاهی اسواتینی هم حق آزادی رسانه‌ها نقض شده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است:« هیچ منطقه‌ای در جهان بدون “وسوسه محدود کردن یا کنترل پوشش خبری ویروس کرونا” نبوده است. بدترین موارد آزار خبرنگاران در کشورهایی ثبت شده که در رده‌های پایینی جدول جهانی آزادی رسانه‌ها و مطبوعات قرار دارند.»

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید