آزادی موقت بهنام ایرانی از دگر اندیشان مسیحی

« بهنام ایرانی» از دگر اندیشان مسیحی(غیر تثلیثی) که در حال گذراندن دوران محکومیت ۶ساله خود در زندان مرکزی کرج است با قرار وثیقه ١۴٠ میلیون تومانی ( سند منزل پدری اش )به صورت موقت از زندان آزاد شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،« بهنام ایرانی» که از ۲۵ فروردین ماه ۱۳۸۹ در زندان به سر می برد،پس از گذشت ۵ سال جبس برای نخستین بار است که از سوی دادگاه و مسوولان قضایی با مرخصی و یا آزادی موقت وی موافقت شده است.
دادگاه انقلاب اسلامی مدت زمان آزادی ذکر شده وی را ۱۵ روز معین کرده است که احتمال می رود وی پس از اتمام این ایام مجددا به زندان باز گردد.
« بهنام ایرانی» پیش تر نیز جهت اعزام به مرخصی درخواست داده بود که ازسوی مقامات زندان با درخواست وی ممانعت به عمل آمده بود.
حتی در ۶ فروردین ماه ۱۳۹۴زمانی که پدر وی بدون دیدار فرزندنش چشم از جهان فرو بست، مسوولان امنیتی زندان با اعزام وی به مرخصی جهت شرکت در مراسم خاکسپاری پدرش مخالفت کردند.

kampein.infoتارنمای محبت نیوز ضمن اعلام خبر آزادی موقت این زندانی می نویسد:”ازجمله دلایلی که آقای محمد شهری دادیار شعبه ۷ اجرای احکام انقلاب اسلامی کرج در خصوص ممانعت با اعزام این زندانی به مرخصی در آن زمان ابلاغ کرده است این گونه نوشته است : “در خصوص زندانی بهنام ایرانی فرزند خیرالله از آنجایی که هیچگونه نشانه ندامت و پشیمانی در زندانی مشاهده نمی گردد بلکه با استفاده از مرخصی و در داخل زندان نیز به اقدامات خلاف قانون خود ادامه میدهد، لذا دادگاه صادر کننده حکم با آزادی مشروط وی مخالفت نموده و مادامیکه رسماْ و صریحاْ اعلام ندامت ننماید با تقاضای وی موافقت نمی گردد.”

در متن این نامه اشاره به مرخصی شده است در حالی که « بهنام ایرانی» هرگز در طول دوران زندان به مرخصی اعزام نشده است. بلکه  تنها اعزام وی به بیرون از زندان، اعزام به بیمارستان بوده که آن هم با همراهی نیروهای امنیتی و با دستنبد و پا بند صورت گرفته  است.
پیش از این نیز در مورخ۲۳ آذر ماه ۱۳۹۳ برابر با ۱۴ دسامبر ۲۰۱۴ ، دادگاه تجدید نظر شهرستان کرج دو تن دیگر از دگر اندیشان مسیحی غیر تثلیثی آقایان «رضا ربانی» با نام «سیلاس» و «علی رضا علی حق نژاد» با نام «ماتیاس» را از اتهامات وارده تبرئه و حکم به آزادی این این دو تن داد.

بهنام ایرانی از دگر اندیشان مذهبی «غیر تثلیثی» است که از سال ۹۰ به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» در زندان است و مقامات دادگاه اسلامی مدعی هستند که او علاوه بر محکومیت فعلی باید برای محکومیت زندان تعلیقی قبلی خود نیز در زندان بماند. وی پیش از نیز بارها به اتهام تبلیغ و ترویج مسیحیت بازداشت و محکوم به زندان شده بود.

« بهنام ایرانی» که هم فکرانش از او بعنوان کشیش نام می برند از دگر اندیشان مذهبی موسوم به مسیحیان غیر تثلیثی (پیروان ویلیام برانهایم) است، این دسته که نام گروه خود را ” کلیسای ایران “نامیدند، فرقه موسوم به مسیحیان غیر تثلیثی (از پیروان واعظ امریکایی ویلیام برانهایم) است. “برانهامیست ها” افرادی هستند که بخاطر رد تعلیمات مورد قبول کلیساهای پروتستان و کاتولیک در مورد تثلیث مقدس و بدلیل مکاشفات خاص شخصی که از کتاب مقدس دارند به آنان عنوان “مسیحیان غیر تثلیثی” داده اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید