حمید منافی در تهران بازداشت شد

حمید منافی، فعال ترک (آذربایجانی) در محل کار خود در تهران بازداشت شد. این شهروند توسط دستگاه قضایی به دو سال زندان و دوسال تبعید به شهرستان ازنا محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  امروز سه‌شنبه ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹، حمید منافی، توسط نیروهای امنیتی در محل کار خود در تهران بازداشت شد.

در تاریخ دوم اسفندماه ۱۳۹۲، مصادف با روز جهانی زبان مادری، آقای منافی به همراه، اکبر آزاد، علیرضا فرشی و  منصور فتحی، عزیز فرشی، اسرافیل سلطانیان در نسیم شهر تهران، توسط مأموران امنیتی بازداشت و پس از آن نیز بهنام شیخی، حمید منافی نادارلی، رستم کاظم پور و محمود اجاقلو بازداشت شدند و پس از پایان مراحل بازجویی و بازپرسی همه بازداشت شدگان به قید وثیقه و به‌صورت موقت  آزادشده بودند.

حمید منافی از سوی شعبه اول دادگاه بهارستان بابت تهام «مشارکت در تشکیل جمعیت به منظور برهم زدن امنیت کشور» به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به شهرستان ازنا از توابع استان لرستان محکوم‌شده بود که این حکم در دی ماه سال گذشته، توسط شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران، به ریاست قاضی بابایی و با حضور وکیل مدافع آن‌ها محمدرضا فقیهی برگزار شد و این حکم نهایتا در مرحله تجدیدنظر به ۲ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید کاهش  یافت.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل