دیدار حضوری خانواده با اسماعیل عبدی ؛ هجدهمین روز بازداشت دبیرکل کانون صنفی معلمان

امروز چهارشنبه ۲۴ تیرماه اسماعیل عبدی دبیر کل بازداشت شده کانون صنفی معلمان ایران، پس از هفده روز بازجویی با خانواده اش دیدار کرد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از حقوق معلم و کارگر، در این دیدار همسر، سه فرزند و مادر اسماعیل عبدی حضور داشتند، این دیدار که به شکل حضوری برگزار گردید به مدت یک ساعت و پانزده دقیقه به درازا کشید و در بخشی از آن عبدی با امیر حسین، پسر هشت ساله و ماندانا، دختر ده ماهه اش به بازی و خوش و بش پرداخت. به گفته خانم عبدی، عضو ارشد کانون صنفی معلمان ایران از نظر روحی و جسمی خوب بوده و خنده های همیشگی و معروفش را داشته است.
به گفته اسماعیل عبدی بازجویی ها در روزهای پایانی خود قرار دارد و از این رو به بند عمومی انتقال داده شده است، این ملاقات در فضایی بسیار عاطفی و در حضور کمک بازپرس انجام شده است، خانم عبدی با این فرد درباره پرونده شوهرش گفتگو کرده و از او خواسته درباره جریان بازپرسی توضیح دهد، به گفته خانم این شخص با احترام روند بازجویی و بازپرسی را مثبت ارزیابی کرده و تاکید کرده که بازپرس پرونده نیز از روند کار راضی است و در روزهای پایانی تکمیل پرونده قرار دارند و به زودی مراحل بازجویی به پایان خواهد رسید. البته این دیدگاه مورد پذیرش عبدی نیز بوده است.
هنگامی که همسر عبدی از زمان آزادی شوهرش می پرسد، کمک بازپرس که اسماعیل او را سید خطاب می کند، می گوید تبدیل قرار بازداشت به قرار وثیقه بر عهده بازپرس است و تنها کاری که از ما بر می آمده و انجام داده ایم این بوده که گزارش مثبت به بازپرس ارائه داده ایم و تاکید کرده رشد اسماعیل در خانواده ای مذهبی در این روند بی تاثیر نبوده است، اما شما به فکر تهیه وثیقه هم باشید احتمال آزادی او هم وجود دارد.
خانم عبدی که از ماجرای گفتگو و موضوعات مطرح شده در روز گذشته خود با بازجوی پرونده گلایه می کند، توسط عبدی به آرامش دعوت می شود و وعده سامان یافتن شرایط در روزهای آینده را می دهد. خانم عبدی که روز گذشته و پس از گفتگو با عبدی روحیه بسیار بدی داشت امروز و پس از دیدار با همسرش بسیار راضی و امیدوار به نظر می رسید. اسماعیل عبدی ششم تیر و پس از احضار به دادسرای اوین بازداشت و روانه انفرادی شد.
این بازداشت که نخستین آن پس از اعتراض های صنفی فرهنگیان در سال آموزشی گذشته است موجب ملتهب شدن فضای اعتراض ها شده و در هفته های گذشته فرهنگیان به شدت به احضار و بازداشت این کنشگر صنفی معترض بوده اند، نوع برخورد با عبدی و خبرهایی که از روند مثبت پرونده به گوش می رسد این امید را پدید آورده است که در روزهای آینده عبدی آزاد شده و فضای ملتهب معترضین به آرامش نسبی بگراید، امیدواریم که همین روند مثبت ادامه یافته و در روزهای آینده سبب آزادی دبیر کل گردد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید