محکومیت امین انواری رستمی به دو سال و نیم حبس تعلیقی

«امین انواری رستمی» فعال مدنی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی «احمدزاده» به دو سال و نیم حبس تعلیقی محکوم شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،این دانشجوی دانشجوی ترم ۶ مهندسی نرم افزار دانشگاه امیر کبیر(پلی تکنیک)با انتشار خبر دوسال و نیم حبس تعلیقی خود از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی«احمدزاده» در صفحه فیسبوک خود نوشته:
“تمام شد..
با ۳ اتهام وارده ی: “تبلیغ علیه نظام”، “توهین به رهبری” و “توهین به مصباح یزدی”.. بدون تخفیف و با در نظر گرفتن اشد مجازات به ۲ سال و ۶ ماه حبس محکوم شدم که البته در انتها با پیگیری وکلای نازنینم (آقای امیرسالار داودی و خانم هاله موسویان) حکم تبدیل به ۵ سال حبس تعلیقی شد.”
پیش تر در ۹ دی ماه ۱۳۹۳در یک تماس تلفنی از سوی اداره اماکن نیروی انتظامی واقع در خیابان مطهری“جهت یک کار دفتری” احضارو پس از بازجویی از وی، نامبرده را بازداشت وبه دادسرای ۱۳ اوین منتقل و پس از بازجویی با قرار وثیقه ۳۰ میلیون تومانی آزاد شد.
یک منبع آگاه از وضعیت وی در گفتگویی با «کمپین دفاع اززندانیان سیاسی و مدنی» گفت “اتهامات انتسابی به وی “حمایت از همجنسگریان، تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری، حمایت از خواننده شاهین نجفی ،توهین به مصباح یزدی و مقامات کشوری و حمایت از بهاییت”ذکرشده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید