گزارشی از بازداشت یک هنرمند در شهرستان میاندوآب

یک شهروند اهل میاندوآب که موسیقی‌دان و استاد تار بوده، طی روزهای گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است؛ گفته می‌شود این شهر در حال حاضر در زندان میاندوآب نگهداری می‌شود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، جواد روحی نژاد، شهروند اهل میاندوآب روز ۱۴ مردادماه توسط نهادهای امنیتی بازداشت و پس از چند روز بازجویی در مراکز امنیتی این شهرستان، به زندان میاندوآب منتقل شده است.

منابع محلی گزاش دادند روحی نژاد در محل کار خود بازداشت و سپس به محل اقامت خود منتقل و پس از تفتیش کامل منزل و ضبط لوازم شخصی من جمله کتاب ها، لب تاپ، هارد دیسک و تلفن همراه به بازداشتگاه امنیتی منتقل شده است.

روحی نژاد نوازنده و استاد ساز تار آذربایجانی است، او از رشته زبان و ادبیات عربی در دانشگاه تبریز فارغ التحصیل شده و کارشناسی ارشد خود را در زمینه ادبیات تطبیقی ترکی-عربی در دانشگاه مهاباد ادامه داده است.

یک منبع مطلع در اینباره به کمپین گفت: «قاضی پرونده قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی برای آزادی موقت آقای روحی نژاد صادر کرده اما اداره اطلاعات با این قرار مخالفت کرده و گفته این فعال مدنی تا برگزاری اولین جلسه دادرسی باید در زندان بماند. قرار است اولین جلسه دادرسی جواد روحی نژاد ۱۵ روز پس از دستگیری اش برگزار خواهد شود.»

تاکنون از دلایل بازداشت و همچنین اتهام های انتسابی علیه این شهروند اطلاعی در دست نیست.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید