محکومیت هاجر سعیدی، فعال مدنی کُرد به پنج سال حبس تعلیقی

«هاجر سعیدی»، فعال مدنی اهل سنندج، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی «حسین سعیدی»، به پنج سال حبس تعلیقی به مدت چهار سال محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «هاجر سعیدی»، فعال مدنی کُرد که روز چهارشنبه ۴ تیرماه ۱۳۹۹، با تودیع قرار کفالت از زندان سنندج (کانون اصلاح و تربیت) آزاد شده بود، روز چهارشنبه ۲۲ مردادماه ۱۳۹۹، توسط دادگاه انقلاب سنندج به پنج سال حبس تعلیقی به مدت چهار سال محکوم شد.

شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج، روز چهارشنبه ۱۵ مردادماه، در جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات «هاجر سعیدی»، به ریاست قاضی «سعیدی» این فعال مدنی را به اتهام «عضویت در یکی ازاحزاب اپوزیسیون»، «شرکت در تجمعات غیرقانونی» و «ارتباط با فعالین کارگری» به پنج سال حبس تعلیقی به مدت چهار سال محکوم کرد. بر اساس این حکم وی باید هر چهار ماه یک بار خود را به اداره اطلاعات سنندج معرفی کند.

«هاجر سعیدی» فعال حقوق زنان روز یکشنبه ۱۸ خرداد ماه ۱۳۹۹، در منزل شخصی خود، بدون ارائه مجوز قضایی توسط نیروهای امنیتی در سنندج بازداشت شد.

این فعال حقوق زنان، روز چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹، پس از اتمام مراحل بازجویی از بازداشتگاه‌های امنیتی سنندج به بند نسوان زندان مرکزی این شهر منتقل شده، ظهر روز چهارشنبه ۴ تیرماه ۱۳۹۹، با تودیع قرار کفالت از زندان سنندج (کانون اصلاح و تربیت) آزاد شد.

«هاجر سعیدی» در آستانه‌ روز جهانی کارگر امسال نیز توسط نیروهای امنیتی احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته بود.

این فعال حقوق زنان، همچنین در شهریورماه ۱۳۹۷، به همراه هفت تن دیگر به دنبال برگزاری مراسم سوگواری برای فعالان محیط زیستی از جمله «شریف باجور» و ۳ تن دیگر، در شهرستان سنندج بازداشت شده بود.

«هاجر سعیدی»، از بابت اتهام «اخلال در نظم عمومی» مورد تفهیم قرار گرفته و روز چهارشنبه ۱۴ شهریور ماه۱۳۹۷،  با تودیع قرار وثیقه ۳۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید