صدور حکم ۱۵ سال حبس تعزیری برای حمید عبدی، فعال سیاسی

زندانی سیاسی کُرد، «حمید عبدی» توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب اسلامی ارومیه به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

«حمید عبدی» زندانی سیاسی کُرد که در آبان ماه ۱۳۹۸، توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران شهرستان ارومیه بازداشت شده بود، طی روزهای گذشته با اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» از طریق عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام، توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی «رضا نجف زاده» به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این زندانی سیاسی، به اتهام «اقدام علیه امنیتی ملی» از طریق عضویت در «حزب حیات آزاد کردستان» (پژاک) به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

پرونده «حمید عبدی» پس از ابلاغ حکم به وی با اعتراض وکیل این زندانی سیاسی به حکم صادره به دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی ارجاع شد.

«حمید عبدی» ۴۰ ساله، متاهل و اهل روستای «ناناس» از توابع شهرستان ارومیه، در اواسط پاییز سال گذشته توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه پاسداران این شهرستان بازداشت شد.

این زندانی سیاسی مدت بیش از دو ماه در بازداشتگاه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران تحت بازجویی های فشرده بوده است.

وی پس از انتقال به بازداشتگاه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و تحمل ۲ ماه سلول انفرادی و اتمام مراحل  بازجویی و تفهیم اتهام به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد.

در اسفند ماه ۱۳۹۸، «حمید عبدی» پس از گذشت حدود ۴ ماه از بازداشت با تودیع قرار وثیقه تا اتمام مراحل دادرسی به صورت موقت آزاد شد.

این زندانی سیاسی، بار دیگر در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد.

«حمید عبدی»، زندانی سیاسی کُرد، هم اکنون در بند ۱-۲ زندان مرکزی ارومیه دوران محکومیت خود را می گذراند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید