تداوم بازداشت و بی خبری از سرنوشت رحمان رحیم‌پور، فعال مدنی کُرد

بی خبری از سرنوشت «رحمان رحیم‌پور»، فعال مدنی اهل شهرستان سقز که چهار روز پیش توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، کماکان ادامه دارد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، با سپری شدن چهار روز از بازداشت «رحمان رحیم‌پور»، فعال دانشجویی سابق، توسط نیروهای امنیتی در روز چهارشنبه ۲۲مردادماه ۱۳۹۹ و انتقال وی به مکانی نامعلوم، علی رغم پیگیریهای خانواده اش هنوز از سرنوشت وی اطلاع دقیقی در دست نیست.

«رحمان رحیم پور» فعال مدنی کُرد، در روز چهارشنبه ۲۲مردادماه ۱۳۹۹ در یکی از میدانهای شهر سقز، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

همزمان با بازداشت این فعال مدنی، ماموران امنیتی با هجوم به منزل وی ضمن تفتیش آنجا، برخی اقلام شخصی، از قبیل گوشی تلفن همراه، لپ‌تاپ و کتاب‎های او را ضبط کرده اند.

«رحمان رحیم‌پور» دانشجوی اخراجی رشته‌ «مهندسی دامپروری» دانشگاه ارومیه بوده و سالها پیش به دلیل فعالیت‌های صنفی و دانشجویی بازداشت شده بود.

وی در آبان‌ ماه ۱۳۸۷ به دلیل فعالیتهای دانشجویی بازداشت و سپس توسط دادگاه انقلاب شهرستان سقز، به سه سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

گفته شده است؛ «رحمان رحیم‌پور» در سال ۱۳۹۶، جهت اجرای حکم سه سال حبس تعزیری روانه زندان ارومیه شد.

این فعال مدنی کُرد، سال گذشته پس از تحمل دو سال حبس تعزیری و با تخفیف مجازات از زندان ارومیه آزاد شد.

«رحمان رحیم‌پور» ۳۴ ساله، متاهل و پدر دو فرزند پسر بوده و به کار دامپروری مشغول بوده است.

بر اساس گفته های یک منبع آگاه، طی سال‌های گذشته «رحمان رحیم‌پور» به دلیل مشارکت در تجمع اعتراضی برای همدلی با مردم کوبانی در جریان حمله شبه‌نظامیان داعش به این شهر، بازداشت شده و مورد بازجویی قرار گرفته بود.

همچنین پیشتر نیز این فعال مدنی، به کارهای خیرخواهانه و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای «کودکان بی‌سرپرست»، «زلزله‌زدگان کرمانشاه»، «سیل‌زدگان لرستان» و «آوارگان شنگال» مشغول بوده است.

با گذشت چهار روز از بازداشت این فعال مدنی کُرد، هنوز از دلیل بازداشت، ارگان بازداشت کننده و محل نگهداری وی اطلاع دقیقی در دست نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید