محکومیت قطعی مسعود حکم آبادی به تحمل ۳ سال حبس تعزیری

مسعود حکم آبادی، تهیه‌کننده تئاتر و هنرمند ساکن مشهد از سوی شعبه دادگاه تجدید نظر استان خراسان رضوی  به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مسعود حکم آبادی، تهیه کننده تئاتر و هنرمند ساکن مشهد که پیشتر در واکنش به اصابت موشک به هواپیمای مسافربری تهران-کیف توسط سپاه پاسداران، از حضور در جشنواره فجر انصراف داده و روز شنبه ۲۸ دی‌ماه ۱۳۹۸، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، از سوی شعبه دادگاه تجدید نظر استان خراسان رضوی به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این هنرمند تهیه‌کننده تئاتر، در ۲۲ خرداد ماه ۱۳۹۹، از سوی شعبه دادگاه انقلاب مشهد، به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «توهین به بنیانگذار» به ۳سال حبس تعزیری محکوم شد.

به استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، دوسال از محکومیت حبس تعزیری در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

مسعود حکم آبادی، ضمن انتشار عکسی از زندان وکیل آباد مشهد در حساب شخصی خود در اینستاگرام اینگونه نوشت: « این تصویری که می‌بینید خانه جدید من است. جایی که برای ۲سال [شاید کم‌تر، شاید هم بیشتر] باید در آن سر کنم، بین کلی آدم دزد و معتاد و قاتل که احتمالاً وقتی دم خورشان شوم بفهمم شاید انسان‌های شریفی هم باشند. دم رفتن از منِ زندانیِ کمتر یک چیزی بشنوید؛ اینکه همه ما توی کشور عزیزمان بالقوه مجرم هستیم، حالا باید ببینیم چه وقتی و چه کسی [دقت کنید دارم درباره یک نفر صحبت می‌کنم، نه نهاد و اداره و سازمان] تصمیم می‌گیرد این ماجرا را بالفعل جلوه کند.»

در جریان برگزاری جشنواره تئاتر فجر در بهمن ماه گذشته آقای حکم آبادی، در اعتراض به شلیک موشک سپاه پاسداران به هواپیمای اوکراینی، این جشنواره را تحریم کرده بود.

مسعود حکم آبادی، روز شنبه ۲۸ دی‌ماه ۱۳۹۸، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

دلیل بازداشت این هنرمند مشهدی، امتناع از حضور در جشنواره فجر عنوان شده بود.

مسعود حکم آبادی در روز پنج شنبه ۲۲ خرداد ماه ۱۳۹۹، از سوی شعبه دادگاه انقلاب مشهد، با اتهامات انتسابی «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «توهین به روح الله خمینی» در مجموع به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید