افزایش فشار سپاه پاسداران به نازنین زاغری، شهروند زندانی دو تابعیتی

نازنین زاغری، شهروند دو تابعیتی ایرانی بریتانیایی که دوران مرخصی خود را با پای بند در منزل پدری‌اش می‌گذراند، از سپاه پاسداران به دادستانی تهران شکایت کرده است. خانم زاغری می‌گوید ماموران این ارگان تلاش کرده اند تا وارد منزل پدری او شوند.

نازنین زاغری در ایام حصر خانگی بسر می‌برد، این زندانی سیاسی در ۲۷ اسفندماه سال گذشته هم‌زمان با افزایش بحران کرونا در زندان‌ها، با پابند به مرخصی اعزام شده بود.

خانم زاغری در این دوران اجاره ندارد بیش از سیصد متر از محل سکونتش فاصله بگیرد.

گاردین می‌گوید خانم زاغری روز سه‌شنبه اول مهرماه امسال به دادستانی تهران اطلاع داده که شماری از اعضای سپاه پاسداران به منزل والدین او وارد شده‌اند و او را متهم کرده‌اند که فاصله سیصد متری از منزل را رعایت نکرده است.

این اقدام سپاه پاسداران بدون اطلاع مراجع قضایی صورت گرفته و خانم زاغری در یک تماس تلفنی به دادستانی تهران اعلام کرده است که تنها مسئولان زندان اوین حق رسیدگی به این اتهام را دارند که او محدوده سیصد متری را ترک کرده یا نکرده. در این تماس تلفنی خانم زاغری از امین وزیری، مقام دادستانی که مسئول ارتباط زندانیان با خانواده‌هایشان است درخواست کرده تا «شهامت» داشته باشد و مستقیماً با خود او صحبت کند و نه آنکه خود را پشت سپاه پاسداران مخفی کند.
دادستانی در پاسخ به زاغری گفته است به زودی در ملاقات حضوری درباره این موضوع با او گفت‌وگو می‌کند. زاغری هم اعلام کرد که وکیل او می‌بایست در این ملاقات حضور داشته باشد.

دادستانی احتمال داده که به سبب یک مشکل فنی در پابند کژتابی‌هایی پیش آمده باشد. خانواده زاغری اما از توضیحات دادستان قانع نشدند.

شکایت زاغری از سپاه پاسداران از مجراهای دیپلماتیک به وزارت خارجه بریتانیا ابلاغ شده است.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید