شعبه و زمان دادگاه رسیدگی به اتهامات محمدهادی عرفانیان کاسب تعیین شد

شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی علی مظلوم، روز سه شنبه ۱۵ مهر ماه ۱۳۹۹، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام محمدهادی عرفانیان کاسب، وکیل دادگستری را برگزار خواهد کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمدهادی عرفانیان کاسب وکیل دادگستری که اردیبهشت ماه امسال به‌دنبال شکایت اطلاعات سپاه پاسداران از وی، پس از حضور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای امنیت تهران بازداشت و دو روز بعد با تأمین قرار وثیقه آزاد شده بود، با دریافت ابلاغیه ای می بایست روز سه شنبه ۱۵ مهر ماه ۱۳۹۹، جهت شرکت در جلسه دادگاه رسیدگی در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران حاضر شود.

این وکیل دادگستری باید از بابت اتهام انتسابی «فعالیت تبلیغی علیه نظام» در جلسه دادگاه رسیدگی در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران از خود دفاع کند.

بر اساس گزارش دریافتی، بازپرس پرونده در طرح این اتهام علیه محمدهادی عرفانیان کاسب، به مصاحبه‌های وی با رسانه‌های داخلی در خصوص قتل موکلش علیرضا شیرمحمدعلی، زندانی سیاسی که در زندان تهران بزرگ به قتل رسید، استناد کرده است.

این وکیل دادگستری روز یکشنبه ۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، پس از حضور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای امنیت تهران به‌دنبال شکایت اطلاعات سپاه پاسداران از او بازداشت شده بود

وی پس از بازداشت به سلول انفرادی بند امنیتی ۲ الف این ارگان امنیت در زندان اوین منتقل شد.

دلیل احضار محمد هادی عرفانیان، وکیل دادگستری، اطلاع رسانی و مصاحبه با رسانه‌ها در مورد موکلان سیاسی و امنیتی که وکالت پرونده آنها را بر عهده دارد، بوده و اتهام مطروحه علیه این وکیل دادگستری، «تبلیغ علیه نظام» عنوان شده بود.

محمدهادی عرفانیان کاسب، روز سه‌شنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹،  با تأمین قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی به صورت موقت از زندان اوین آزاد شده بود.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید