میرموسی ضیاگرگری به زندان مرکزی مراغه منتقل شد

میرموسی ضیاگرگری، فعال مدنی تُرک (آذربایجانی) از بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز به زندان مرکزی مراغه منتقل شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، میرموسی ضیاگرگری که روز سه شنبه ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۹، با هجوم نیروهای امنیتی به منزل شخصی وی در نقده دستگیر و دو روز بعد به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز منتقل شده بود، روز دوشنبه ۱۴ مهر ماه ۱۳۹۹، با پایان مراحل بازجویی و تفهیم اتهام به زندان مرکزی مراغه منتقل شد.

این فعال مدنی تُرک (آذربایجانی) روز سه شنبه ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۹، با هجوم نیروهای امنیتی به منزل شخصی وی در نقده دستگیر و به بازداشتگاه نیروی انتظامی منتقل شد.

میرموسی ضیاگرگری، جهت انجام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام از بازداشتگاه نیروی انتظامی نقده به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز منتقل شده بود.

وی روز پنجشنبه ۲۷ شهریور ماه ۱۳۹۹، طی تماسی تلفنی با خانواده خود، از انتقالش به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز خبر داده بود.

پیشتر نیز در روز شنبه ۱ تیرماه ۱۳۹۸، میرموسی ضیا گرگری، ساکن نقده از سوی مأموران امنیتی بازداشت شد.

گزارش‌شده بود که مأموران امنیتی بدون در دست داشتن حکم قضایی محل کار و منزل این شهروند را نیز مورد بازرسی قرار داده بودند.

وی پس از بازداشت جهت بازجویی و تکمیل پرونده به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل‌ شد.

این فعال مدنی، روز سه شنبه ۲۵ تیرماه ۱۳۹۸، با تأمین وثیقه ۸۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

میرموسی ضیاگرگری، در پی دریافت ابلاغیه ای، ساعت ۱۱ روز چهارشنبه ۶ شهریورماه ۱۳۹۸ در شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو نقده جهت ارائه دفاعیات خود حاضر شد.

اتهام این فعال تُرک (آذربایجانی) «فعالیت تبلیغی علیه حکومت» عنوان شده بود.

وی با استناد به ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری از نوع درجه ۸ محکوم شده که حکم یک‌سال حبس با توجه به عدم سابقه کیفری، طبق ماده ۳۷ و ۳۸، به ۲۰ روز کاهش یافت.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید