بازداشت شهین خاکپور برای اجرای حکم زندان

شهین خاکپور کنشگر مدنی اوایل مهرماه امسال توسط نیروهای امنیتی بازداشت و برای اجرای حکم زندان کرمان منتقل شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شهین خاکپور، فعال مدنی در تاریخ هشتم مهر۱۳۹۹ و با یورش نیروهای امنیتی به منزلی که در آن میهمان بود، بازداشت و جهت اجرای حکم، به زندان کرمان منتقل شده است.

خانم خاکپور بر اساس قانون تجمیع جرائم باید ۱۰ سال را در زندان بگذراند.

تارنگاه ایران وایر این خبر را در گفتگو با یک منبع مطلع تایید کرده است.

شهین خاکپور، شهروند ساکن شیراز ۷ خرداد ۹۸ و هنگام بازدید از خانواده‌اش در کرمان بازداشت شد. ارشیا نقوی، شهروند ساکن بندرعباس نیز پیش از شهین خاکپور و در محل سکونت‌اش بازداشت و به کرمان منتقل شد.

احمد قربانی، رئیس شعبه یک دادگاه انقلاب کرمان ۸ مرداد ۱۳۹۹ هر یک از این دو فعال مدنی را به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل و اداره گروه‌های مخالف نظام» به ۱۰ سال حبس، به اتهام «عضویت در گروه‌های مخالف نظام» به ۵ سال حبس، به اتهام «توهین به آیت الله خمینی و رهبری» به ۲ سال حبس، و بالاخره به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۱ سال حبس محکوم کرد.

شعبه ۷ دادگاه تجدیدنظر استان کرمان برای رسیدگی به پرونده ارشیا نقوی و شهین خاکپور که ۲۰ شهریورماه رای صادر شده را عینا تایید کرد.

وکلای هر دو متهم خواهان تجدیدنظر در این حکم شده بودند و روند دادرسی را ناعادلانه توصیف کرده بودند. اما این دادگاه بدون حضور وکلا برگزار شد.

در این پرونده ندا نعمت‌الله‌زاده وکیل متهمان نیز به دلیل فشارها و موانع از این پرونده انصراف داده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید