تداوم بازداشت آنیسا جعفری مهر و داریوش مرادی دو فعال مدنی کُرد

آنیسا جعفری مهر و داریوش مرادی دو فعال مدنی کُرد اهل اسلام آباد غرب در استان کرمانشاه، پس از گذشت دو هفته همچنان به صورت بلاتکلیف در بازداشت به سر می برند.

این دو کنشگر مدنی، روز دوشنبه ۳ آذرماه ۱۳۹۹، با یورش ماموران اداره اطلاعات سپاه کرمانشاه به منازل شخصی شان بازداشت شده بودند.

بر اساس گزارش های دریافتی، بازداشت این دو شهروند کُرد بدون ارائه حکم قضایی و همراه با تفتیش منازل آنها و ضبط برخی از لوازم شخصی شان از جمله تلفن همراه و لپ‌تاپ صورت گرفته است.

این دو فعال فرهنگی کُرد، در تمام طول بازداشت چند تماس تلفنی کوتاه با خانواده هایشان داشته و از حق دسترسی به وکیل محروم مانده اند.

تا لحظه تنظیم این گزارش، هیچ اطلاع دقیقی از دلایل بازداشت و اتهام های انتسابی علیه این دو کنشگر مدنی در دست نیست.

کمپین پیشتر گزارش داده بود که در زمان بازداشت آنیسا جعفری مهر، ماموران امنیتی بدون ارائه حکم قضایی به صورت مسلح وارد منزل شده و اقدام به تفتیش منزل پدری این کنشگر فرهنگی کرده‌اند.

آنیسا جعفری مهر، ۲۷ ساله و دارای لیسانس ادبیات انگلیسی و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد در رشته زبان شناسی است. وی از کنشگران فرهنگی، نویسنده، مدرس زبان کُردی و عضو شورای نویسندگان ادبی (ژ) است.

انجمن ادبی (ژ) در آلمان مجوز گرفته و تاکنون سه شماره آن به صورت آکادمیک و با محتوی کاملاً ادبی منتشر شده است.

پیشتر نیز در تاریخ ۲۶ آذر ۱۳۹۸ آنیسا جعفری مهر، توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و با قرار کفالت آزاد شده بود.

داریوش مرادی، کنشگر اهل شهرستان اسلام آباد غرب از توابع استان کرمانشاه و عضو هیأت تحریریه وب‌سایت فرهنگی -ادبی «هساره» است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل