شهره حسینی، فعال مدنی به بند زنان زندان اوین منتقل شد

شهره حسینی، مترجم و فعال مدنی با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شهره حسینی مترجم و فعال مدنی که در روز شنبه ۸ آذرماه ۱۳۹۹، پس از حضور در شعبه دوم دادسرای شهید مقدس اوین بازداشت شده بود، روز سه شنبه ۹ دی ماه ۱۳۹۹، با پایان مراحل بازجویی و تفهیم اتهام از بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین به بند زنان این زندان منتقل شد.

این فعال مدنی، پس از حضور در دادسرای اوین در روز شنبه ۸ آذرماه ۱۳۹۹، در پی افزایش مبلغ وثیقه به ۱ میلیارد تومان بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در زندان اوین منتقل شده بود.

شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین به ریاست محمود حاج مرادی مسئول رسیدگی پرونده این فعال مدنی است.

در طی سال جاری این دومین بازداشت شهره حسینی بوده و گزارش شده که وی از سوی قاضی حاجی مرادی به دادسرا احضار شده و این بازداشت به دنبال افزایش مبلغ وثیقه صورت گرفته است.

شهره حسینی پیشتر در مهرماه ۱۳۹۹، توسط مأموران اطلاعات سپاه در تهران بازداشت شده بود.

مأموران امنیتی در زمان بازداشت برخی از وسایل شخصی او از جمله، لپ‌تاپ، تلفن همراه، اسناد و مدارک شخصی وی را ضبط کرده بودند.

وی پس از بازداشت جهت انجام امور بازجویی و تفهیم اتهام به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند دو الف زندان اوین منتقل شد.

این فعال مدنی در روز سه شنبه ۱۵ مهرماه ۱۳۹۹، با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید