فردین ادوایی توسط اداره اطلاعات سروآباد احضار و بازداشت شد

فردین ادوایی، شهروند کُرد اهل توابع سروآباد واقع در استان کردستان، توسط اداره اطلاعات سپاه پاسداران احضار و بازداشت شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این شهروند کُرد اهل روستای سلین از توابع سروآباد واقع در استان کردستان، روز دوشنبه ۲۹ دی ماه ۱۳۹۹، در پی حضور در اداره اطلاعات سپاه پاسداران سروآباد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

فردین ادوایی، پیشتر در آذرماه ۱۳۹۷، پس از احضار به سازمان اطلاعات سپاه سروآباد بازداشت و  اوایل دی‌ماه ۱۳۹۷، با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

مرداد ماه ۱۳۹۸، آقای ادوایی بر اساس رای صادره دادگاه انقلاب مریوان به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

اتهام انتسابی علیه این شهروند، «همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف حکومت» اعلام شده بود.

پیشتر نیز در روز سه‌شنبه ۲۳ دی‌ماه ۱۳۹۹، سیامک ادوایی و اکرم ادوایی، در پی یورش ماموران امنیتی به روستای سلین، توسط نیروهای امنیتی اطلاعات سپاه بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده بودند.

گفته شده است، همزمان با دستگیری این دو شهروند کُرد، نیروهای امنیتی با شکستن شیشه‌های خانه پدری فردین ادوایی اقدام به بازداشت وی کرده بودند اما به دلیل عدم حضور او در منزل موفق به بازداشتش نشده‌ بودند.

در سال های اخیر، اهالی روستای سلین از توابع شهرستان سروآباد به طور گسترده ای آماج بازداشت نیروهای امنیتی ادراه اطلاعات بوده اند.

طی روزهای گذشته در پی گسترش موج جدید بازداشت در شهرهای کُرد نشین، چند تن دیگر از اهالی روستای سلین بازداشت شده اند.

روستای سلین از توابع بخش هورامان تخت شهرستان سروآباد، در فاصله ۷ کیلومتری جنوب شرقی شهر هورامان تخت و در۷۰ کیلومتری جنوب غربی مرکز شهرستان واقع شده است فاصله روستا تا سنندج مرکز استان ۲۰۰ کیلومتر است.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید